[Talk-cz] LPIS - objem dat, zjednodušení kontur

xkomczax na centrum.cz xkomczax na centrum.cz
Úterý Červen 2 15:57:37 UTC 2015

Ahoj,

ohledně detailnosti dat: nejsi první, kdo tohleto řeší, před pár měsíci se to řešilo i v anglické části (ponejvíc tento blog: http://www.openstreetmap.org/user/Pieren/diary/34444 a diskuze k němu, kdy týpek zakreslil golfové hřiště s přesností na centimetry (!!!), což se ne všem zdálo úplně správné).
Příklad z české kotliny: při importu lesů se z úsporných důvodů vynechaly některé informace, ktreré se později ukázaly být užitečné (neúčastnil jsem se, ale pokud vím, jednalo se o typ lesa).
Jak moc zjednodušovat? Asi ti nikdo odpovědět nedokáže.

Argumentem pro co nejobsáhlejší data je to, že sice databáze bobtná, ale velikost úložných prostor, rychlost připojení i výpočetní kapacita strojů zpracovávající data roste. To ovšem říkejte lidem, kteří z nějakého důvodu mají starší, ale stále funkční zařízení či pomalejší připojení.

Osobně druhým do práce nezasahuji (tedy v tom smyslu, že bych jednou zanesená data zjednodušoval), snad jen s výjimkou když vím, že jde o chybu (lesní cesta zakreslená zcela přesně podle toho, co zaznamenala GPS dotyčného. I z leteckých snímků bylo jasné, že cesta tak šíleně kostrbatě nevede). Nevím totiž, k čemu data slouží a kdo je jak chce využít. Samotný OSM projekt se také tváří pouze jako databáze s tím, že užití dat nechává na kreativitě dalších  (3D kreslení budov? Nějaké výpočty? Umělecké mapy jako v posledním díle českého Weekly OSM?)

xkomczax