[Talk-cz] Instrukce v navigaci (Re: LPIS - objem dat, zjednodušení kontur)

Václav Řehák rehakv01 na gmail.com
Středa Červen 3 13:38:42 UTC 2015

> Šlo by nějak vyfiltrovat přílišné podrobnosti? Když si nechám
> udělat trasu na Openstreetmap.org (a děkuji velice, že už vůbec
> nějakou navigaci máme zaintegrovanou v osm.org ... i když UI by
> mohlo dostat ještě více lásky), dostanu http://is.gd/CrS9nm Když
> si nechám stejnou trasu vyjet na Google Maps, dostanu
> http://is.gd/LcvvmY . U Googlů dostanu velice přehledný
> jednoduchý návod, na který se jednou kouknu a vím co dělat.
> U OSM se dozvím takové perly jako, že mám "Continue on
> (unnamed)", což mě upřímně nezajímá.
>
> Je to problém nedostatku dat ("důležitá křižovatka" v. "normální
> [...]

To ale nesouvisí s podrobností dat (třeba ty "unnamed" jsou dálniční
sjezdy, které obejktivně existují a jméno nemají z rozumných důvodů) , ale
s chytrostí vyhledávače - ten musí jednotlivé segmenty trasy nějak spojit,
což třeba ten Google evidentně dělá mj. podle mezinárodního označení silnic
(v odkazovaném příkladu E65, E67) a upravit ("Continue on (unnamed)"
vynechat nebo dát něco jako Jeďte výjezdem na D11), atd.

OSRM neumí ani spojovat úseky podle názvu (viz 4x Černokostelecká v tom
příkladu). Podobný problém řeším ve vyhledávači tras na
http://mapa.prahounakole.cz, kde to také backend posílá rozkouskované na
jednotlivé OSM "way". Řešením patrně bude spojit to na straně klienta podle
nějakých kriterií (číslo trasy, název ulice - ale jen pokud se příliš
nemění směr, apod.).

V.