[Talk-cz] K?T poru?uje licenci OSM

Pavel Pisa ppisa4lists na pikron.com
Pondělí Červen 22 15:26:22 UTC 2015

Ahoj Pavle i ostatní,

On Monday 22 of June 2015 13:44:31 Pavel Machek wrote:
> Ahoj!

> Pekne od nich, ze nam reknou, co oznackovali... skoda ze to nedelaji
> vsichni v KCT.
>
> A ted.. OdBL tusim rika, ze licenci vyrendrovanych dat urcuje ten, kdo je
> renderuje.. takze jsme si jisty, ze neco porusujou? Bylo by pekne mit
> moznost to po nich natrasovat z tech obrazku ale zase OdBL, takze nemuzem
> :-(.

Určitě od nich nemůžeme požadovat průběhy. OSM mapu jako podklad
pro vykreslení vlastní vrstvy použít mohou a nic vracet nemusí.
To je zcela v pořádku.

Ale zásadní porušení licence OSM je neuvedení informace, že pro jako
podklad je použitá databáze nebo přímo dlaždice z OSM. Pokud není
něco zcela špatně u mě nebo v OdbL (znova jí teď kvůli tomu číst nestíhám),
tak tato informace uvedená být musí a bez toho je to neoprávněné použití
díla, tedy v krajním případě to lze klasifikovat jako krádež.

Spolupráce je pak otázka dobré vůle. Na druhou stranu, pokud byl
na obnovení značení čerpán příspěvek státu, tak by to mělo být uvedené
v ročním výkazu ukládaném na Obchodní rejstřík a buď KČT nebo úřady
by měli informaci o tom, které trasy byly obnovené, na vyžádání poskytnout
podle zákona. Přitom právě seznam je pro kontrolu pokrytí OSM nejdůležitější.

Celkově pak předpokládám, že většina z těch, co značení obnovují jsou
nadšenci a rádi se zapojí i do OSM a jak o OSM tak o vedení svazu mají
málo informací.

Mějte se pěkně,

                Pavel Píša