[Talk-cz] WeeklyOSM 240 CZ

Petr Vozdecký vop na seznam.cz
Sobota Březen 7 10:27:38 UTC 2015

---------- Původní zpráva ----------
Od: Michal Pustějovský <Michal.Pustejovsky na seznam.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 7. 3. 2015 11:01:22
Předmět: Re: [Talk-cz] WeeklyOSM 240 CZ

"
Máš pravdu, jsou rychlíky, které projíždějí Německem, takže si o nich mohli
sehnat data od něměckých dopravců. Kdyby se podařilo získat jízdní řády od
českých dopravců, tak by zbývalo dodělat pár relací spojů a možná by se na
té mapě ve větší míře objevila i ČR :-)
"

Semo tamo chybka se tam objevi, sledoval jsem napr. jak se dva vlaky
Euronight (nekdy tusim po pulnoci, koho to zajima, lze zrychlit simulaci a
situaci sledovat) maji dle jizdniho radu potkat v Breclavi. Jeden prijede od
Vidne a druhy od Budapesti. Tam se spoji a maji pokracovat spolu pres Brno
na Prahu a dale do Nemecka. Jenze chybicka je v tom, ze po spojeni se zase
rozdeli a az do Brna jedou kazdy po jine zeleznicni trase (vyrazi soucasne a
dorazi soucasne, jeden jede po prime hlavni trati a jeden doslova svisti
dedinama oklikou po lokalce)...

"

Analogie téhle mapky(http://www.cd.cz/mapa/?_s_icmp=provozmapa&vrstvy=VP) s
detaily OSM a více druhy dopravy je pěkně lákavá.
"

Tak na tuto mapu je CD dost halkliva a to (pokud vim) proto, ze data ji
dodava SZDC, ta data CD nakupuji a data jsou dost nesouroda (cas od casu
chybova, opozdena, nerealna, odporuji si) a sama o sobe nedavaji moc smysl.
CD se pak s temi daty snazi pracovat a logickymi procesy s vlastnimi
ziskanymi udaji je validovat. Mel jsem na to tema dlouhy rozhovor sveho casu
s jejich vyvojarem... Cili chci rici, ze k temto datum, se asi jen tak nekdo
nedostane (rozhodne ne zdarma).

Nekde jsem zaslech, ze nektera GPS data z brnenske MHD dostupna jsou, resp.
ze je vyuziva nejaka Androidi aplikace, ale ze jde jen o cast vozoveho
parku, takze to nema valny smysl... Mam tam nejake kontakty, tak bych to
mohl zkusit proverit, ale casu na takovou komunikaci moc neni. Kazdopadne
GPS ma myslim v Brne 100 % vozidel, dispecink vidi u kazdeho vozu na obr-
projekci barevne zvyraznene zpozdeni apod.

"