[Talk-cz] Mapování MHD (Hodonín)

Marek Chlup mara na chlup.net
Středa Březen 18 08:06:17 UTC 2015

Ahoj.

Také děkuji za návody a odkazy zde poskytnuté. Dělal jsem na základě ní
jednu autobusovou linku. Je to celkem fuška.

Zdá se mi to trochu přeznačkované a někde možná zase nedoznačkované.
Pravděpodobnost udělání chyby je vysoká. Je třeba si asi napřed
pořádně připravit zastávky stop_position a platform.

Vytváření relace zastávky se mi zdá trochu zbytečné - co je její účel?
Zdá se mi, že účelem je "jen" pomoci algoritmům v určení jakési rodiny
zastávek (a všech jejich elementů) se stejným jménem v blízkém okolí.
Proč ale algoritmům pomáhat? Respektive proč se vlastně algoritmy o to
snaží tuto rodinu vytvořit (protože render OSM dopravní to dělá i když
ta relace neexistuje)? Navíc se v takové rodině mnohokrát opakuje značka
name se stejným obsahem. Změna jména zastávky (třeba z důvodu překlepu)
je pak asi horor (nezapomenout na žádný element na žádnou vzdálenější
zastávku...). I když pokud by existoval nástroj tak tady by mohla zrovna
relace zastávky pomoci - ale bez nástroje je to jen dřina navíc.

Pokud budu chtít slušně přesný je třeba si připustit, že trasa autobusu
tam a zpět nikdy nevede stejně. Jednak stop_position se budu v obou
směrech často lišit (někdy o dost desítek metrů) a jednak stačí jediný
kruháč na cestě a autobus má i jinou cestu. Tedy dvě relace pro každý
směr jsou asi nutnost a pak je ještě vrazit do master relace...

Nejhorší na tom je, že celé to je hodně náchylné k tomu, že to někdo
nechtíc rozbije. Respektive tyhle relace mohou značně někoho zpomalit
při snaze něco vylepšit a zároveň nic nerozbít.

Vypadá, že si stěžuji, ale berte to spíše jako pár postřehů.

Ahoj
Marek