[Talk-cz] Mapování MHD (Hodonín)

jzvc jzvc na tpfree.net
Čtvrtek Březen 19 09:13:49 UTC 2015

Dne 18.3.2015 v 9:06 Marek Chlup napsal(a):
> [...]
> zastávek (a všech jejich elementů) se stejným jménem v blízkém okolí.
> Proč ale algoritmům pomáhat? Respektive proč se vlastně algoritmy o to
> snaží tuto rodinu vytvořit (protože render OSM dopravní to dělá i když
> ta relace neexistuje)? Navíc se v takové rodině mnohokrát opakuje značka
> name se stejným obsahem. Změna jména zastávky (třeba z důvodu překlepu)
> je pak asi horor (nezapomenout na žádný element na žádnou vzdálenější
> zastávku...). I když pokud by existoval nástroj tak tady by mohla zrovna
> relace zastávky pomoci - ale bez nástroje je to jen dřina navíc.

Protoze neexistuje zadny algoritmicky postup jak rict, ze to je jedna
zastavka jen s vice nastupisti. V 90% pripadu mas zastavku z kazdy
strany spoje (pokud jezdi tam a zpet) nekde trochu jinde, nejsou na
jednom miste.

Dalsim duvodem je, ze se da rict "na tyhle zastavce je pristresek a je
tuhle, a je tam taky lavicka a je tamhle"

Reneder vubec neres, reneder je z hlediska vyuziti tech dat zcela
knicemu. Az se nekdo rozhodne napsat navigaci, ktera te za deste posle
na zastavku s pristreskem, tak mu bude to, jestli reneder neco zobrazi
nebo nezobrazi nanic.

+ uvedom si, ze pracujes s daty. A prace s daty ma nejaka pravidla
(ktera se tedy v OSM moc nedodrzuji ...). Mimo jine bys nemel data
duplikovat, a mel bys je uvadet do nalezitych vztahu.

Tzn, z hlediska datoveho modelu je napriklad nesmysl, abys mel v mape
498 useku silnice, a na kazdym mel napsany, ze je to D1. Logicky naopak
je, ze ty useky das do relace a o ty prohlasis ze je to D1. Ta zastavka
je totez.

> Pokud budu chtít slušně přesný je třeba si připustit, že trasa autobusu
> tam a zpět nikdy nevede stejně. Jednak stop_position se budu v obou
> směrech často lišit (někdy o dost desítek metrů) a jednak stačí jediný
> kruháč na cestě a autobus má i jinou cestu. Tedy dvě relace pro každý
> směr jsou asi nutnost a pak je ještě vrazit do master relace...

Kruhac je jediny prvek*, a ve vetsine pripadu linky jezdi po jedny ose.
Ruzny odbocky nejsou zas tak casty aby to byl problem.

* Pokud nekde narazis na rozparcelovanej kruhac, tak ho jednoduse spoj
do jedny cesty. Je holej nesmysl, aby nekdo vytvarel trasy tak, ze
roztrhne kruhac, kazda navigace kruhac chape jako jedinej prvek, na
kterym ti musi rict, kolikata odbocka je ta spravna.

Naopak, rozparcelovanej kruhac je zasadni problem, protoze navigace
nepozna, ze je to kruhac.

> Nejhorší na tom je, že celé to je hodně náchylné k tomu, že to někdo
> nechtíc rozbije. Respektive tyhle relace mohou značně někoho zpomalit
> při snaze něco vylepšit a zároveň nic nerozbít.

Naprosty souhlas, je to dane tim, ze editujes primo data. Je to podobne,
jako kdybych te posadil k ERPcku (pokud nevis, tak si predstav ucetni
program trebas), a misto UI a nejaky funcionality bych te nechal data
ladovat rovnou do databazovych tabulek. To je presne to, co delas.