[Talk-cz] Dalsi preklady wiki

Michal Pustějovský Michal.Pustejovsky na seznam.cz
Neděle Listopad 1 21:01:25 UTC 2015

Elektroinženýr sice nejsem, ale u některých pojmů můžu poradit.

Dne 01.11.2015 v 9:34 Pavel Machek napsal(a):

> trasformovnu (power=substation) ... tohle je divny termit.

Elektrická stanice / Stanice (el.) rozvodné sítě. Další specifikaci
určuje tag substation=* (rozvodna, místní rozvodna, transformační
stanice, ...).

> 1 metr na 100 000 voltů. -> 100kV ?

Narážejí na délku izolátorů na  stožárech, viz tento obrázek
<http://www.videokamery.cz/sites/default/files/imce/users/jelinek/dfx-gs320-b.jpg>.
Podlé jejich délky (výšky) lze jednoznačně určit velikost napětí
přenášeného danou linku. Čím větší napětí, tím dále od kabelu musí být
ocelová konstrukce -> tím delší izolátor.

> Systémy HVDC -> Stejnosmerne systemy (HVDC) ?

High Voltage Direct Current -> Stejnosměrný systém vysokého napětí

> ...zemnící elektrodě, může, ale nesmí být namontován na..
>
> nesmi -> nemusi?

Logický nesmysl. Netuším, co je správně. osobně bych tipoval zápor.

> (To "mono-polární" je taky divny termin).

Mono-polární se standardně používá. Ekvivalentem je jednopólový.

> Pokud stožáry vedení HVDC nesou také vodič používaný jako návratový
> zemněný vodič, pak jeho napětí musí být popsáno jako „napětí HVDC ;
> 0“, pokud ne, pak nastavte pouze napětí HVDC. Pro střídavá vedení
> nesoucí zemněný návratový vodič schématu HVDC, nastavte napětí jako
> „AC napětí ; 0“ a jako frekvenci dejte “AC frekvence ; 0”.
>
> Tohle je dost tezky na pochopeni (a on i ten original je dost
> hroznej).

V kombinovaném systému bude mít nulovací vodič jiné napětí vzhledem k AC
a vzhledem k DC. Tohle je příliš technické, asi bych to neuváděl (nebo
alespoň odkázal na AJ verzi). Navíc tento systém se u nás ani nevyskytuje.

> Kdyz budu mit 1000V stejnosmernych s navratovym vodicem, pisu
> voltage=1000;0 . Kdyz mam stridave vedeni na kterem je taky navratovy
> vodic pro stejnosmerne vedeni, pisu voltage=99000;0, frequency=50;0
>

> 									Pavel

Snad z toho něco vydoluješ,
Michal