[Talk-cz] dotaz k odbočce z turistické značky

Karel Volný kavol na seznam.cz
Středa Říjen 21 07:45:27 UTC 2015

zdar,

Dne Út 20. října 2015 18:36:53, Petr Vejsada napsal(a):
> jak jsem zmiňoval, je zde něčí aktivita (už je to dlouho a zapomněl jsem
> čí), kdo narovnává trasy, aby byly lineární. Za tím účelem zde běží i apka,
> pracovně nazvaná rozbité relace. Pokud se bude zařazovat odbočka do relace
> hlavní cesty, bude hlavní cesta nelineární, "rozbitá" a práce dotyčného
> dobrodince bude mařena.

o tom vím, zmiňovalo se to tu docela nedávno, ale v kontextu "je to užitečné,
neb vizuálně na 100 km dlouhé trase nenajdu nějaký metrový ocásek", tedy
zjevné editační chyby, nikoli že trasa nesmí mít odbočky

ostatně zdůvodňovat to pravidlo existencí tohoto nástroje je tak trošku důkaz
kruhem, kontrolujeme, aby to tak nebylo, protože se to nesmí, a nesmí se to,
protože kontrolujeme, aby to tak nebylo ...

> Dne Út 20. října 2015 16:58:52, Tom Ka napsal(a):
> Vznikne nelinerani trasa. Nicmene nejsem si jist, jestli tyto udaje
> pro navigaci nekdo stejne realne vyuziva.

nějak si nedovedu představit, že by něco vůbec fungovalo stylem "chci-li se
dostat z A do B, musím projít kompletní relaci R" ... už jen když A a B nejsou
koncovými body relace, tak je třeba řešit klasické routování, kterým směrem se
vydat

spíše tedy vidím problém ve značení, kdy ocásek bude mít něco jiného než
hlavní cesta, takže způsob je asi přes ty dále diskutované "superrelace"
(neříkali jsme jim dřív meta- ?)

nicméně jestliže mapa má popisovat realitu, přišlo by mi nešťastné dostávat se
do takových situací, kdy v reálu se někde ve výchozím bodě dozvím, že tato
$barva vede na $objekt, a aplikace nad OSM mi bude tvrdošíjně říkat, že tam
nevede, protože hlavní trasa vede 300 m okolo a ocásek je pro ni již naprosto
nesouvisející (byť napojená) trasa

K.