[Talk-cz] Mapování tras KČT - uspěchané Done

Petr Holub hopet na ics.muni.cz
Čtvrtek Říjen 22 04:10:08 UTC 2015

Ahoj,

> Done mají čtverce, ve kterých jsou absolutně elementární chyby jako guideposty nepřiřazené do
> žádné relace, guideposty bez názvů, #ref, #ele apod. Domnívám se, že je potřeba říct, že nejde
> o soutěž kdo dá víc Done a ani nepostačí "z domu hodit voko", že jsou trasy "tak nějak jak
> mají být". Údajů, které v tomto mapovacím úkolu sledujeme, je daleko více. Jinak je to bohužel
> práce tak trochu na nic...
>
> Za mě navrhuji, aby Mirek Suchý definoval pravidla, kdy je možné dát Done a bohužel to ale
> [...]

souhlas. Protože jak tady už bylo vidět i z listu, tak máme evidentně
různé názory na to, co mapujeme - jestli to zahrnuje jen trasy ve smyslu
lineárních objektů, nebo i mandatorně všechny rozcestníky (byly hlasy
říkající že rozcestníky jsou na samotný task). Proto jsem se ptal i na
dopřesnění tras pro pěší.

Já osobně vidím v těch rozcestnících taky problém. Když jsem mapoval
turistické trasy v okolí Brna a na Vysočině (a myslím, že v tomto směru
mám prsty v dost trasách), tak jsem si poctivě dělal audio poznámky
a snažil jsem se zanášet všechny rozcestníky i s #ref, #ele, etc., co
se dalo vytěžit přímo z cedulek v terénu. Nedělal jsem ale odvozování
ze sousedících rozcestníků. Nicméně i tak se mi občas podařilo nějaký
rozcestník přehlédnout - přímo v terénu. Prostě to bylo přidělané tak nějak
"blbě", že jsem ho přehlédl. U lineární trasy s tím není takový problém,
protože člověk řeší spojitost a kontrola úplnosti v tom, jestli jsem narazil
na konci trasy na značku ukončující trasu.

Bez autoritativní databáze rozcestníků moc nemáme šanci udělat kontrolu,
jestli je máme opravdu všechny, alespoň dle mého názoru. A vytahovat
si je z KČT databáze mi nepřijde košer, vzhledem k tomu, jak si to KČT
chrání - a to ani pro "ověřování". I když by to technicky
z http://trasy.kct.cz šlo. Takže mapování rozcestníků bych viděl také
na samostatný task.

Navíc teda ještě jeden problém: vzhledem k tomu, že jdeme po těch čtvercích
a ne po trasách, tak by bylo dobré napsat, jak se přesně má provádět
kontrola spojitosti. Jestli teda bude udělátko na poloha.net, nebo jestli
bude metodika pro JOSM, jak zkontrolovat, že je trasa v daném čtverci
spojitá (např. stáhnout celou trasu, uspořádat, nahrát, stáhnout znova
daný čtverec a zkontrolovat spojitost - což ale znamená, že edituji
víc než jen zamčený čtverec, na druhou stranu ale uspořádání parciálně
stažených tras taky není úplně OK).

Petr