[Talk-cz] Tagování škol

Jiří Nováček gfreshman na gmail.com
Pondělí Říjen 26 21:37:50 UTC 2015

Zdravím konferenci, vím že teď frčí spíše turistické trasy :) , ale mám dva
dotazy ohledně tagování českých škol:

* Název školy - domnívám se, že do mapy patří oficiální "úřední" název
školy. Některé názvy jsou dosti šílené, namátkou příklad:
*Vyšší odborná škola, Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková
škola s právem státní jazykové zkoušky EKONOM, o.p.s., Litoměřice,
Palackého 730/1*
kdy toto celé je (podle mě jediný správný) název školy, včetně té ulice a
města. Někdy se (např. v "konkurenčních" mapách) objevují různé zkrácené
názvy ve stylu "SPŠE a VOŠ", nenašel jsem ale žádnou důvěryhodnou informaci
o tom, že by takovéto zkrácení bylo také platným označením školy. Například
v rejstříku škol a školských zařízení <http://rejskol.msmt.cz/> MŠMT nebo
na webu České školní inspekce <https://portal.csicr.cz/School/600010767> u
škol žádná zkracená verze názvu uvedena není.
Proč se na to vlastně ptám - takto dlouhý název vypadá na renderu někdy
dost šíleně, ale pokud vím, tak je pro nás mnohem důležitější správnost
samotných dat, než grafická podoba libovolného renderu OSM dat. Asi by šlo
do tagu "name" dávat zkrácenou verzi a do nějakého jiného tagu dávat platný
úřední název, ale to je podle mě přesně to ohýbání dat pro potřeby
vizualizace, ke kterému by nemělo docházet. Myslím si to správně?

* Školy mají přiděleno tzv. REDIZO <http://www.zkratky.cz/REDIZO/16611>,
což by měl být unikátní identifikátor školy, mohu použít tag ve stylu
ref:redizo = 123456 ?

Za případné názory předem děkuji
Jirka Nováček