[Talk-cz] jaké mám psát ref k rozcestníku

Petr Vozdecký vop na seznam.cz
Čtvrtek Říjen 29 10:36:47 UTC 2015

Toto (napsat vsechny udaje) je v podstate asi spravny postup, ale musi si
rict Michal, zda a jak to on potrebuje do databaze zadavat, aby v tom umel
hledat... ALE HLAVNE TO MOZNA MUZE BYT NECHTENE DUPLICITNI UDAJ - viz dale,
takze bych to velmi dukladne zvazil. V zasade asi postaci udaj na tabuli s
nazvem rozcestniku (nikoliv cisla smerniku), tedy bez pismenek na konci...

Do budoucna nas bude zajimat predevsim udaj typu AB123, tedy novy (soucasny)
zpusob cislovani rozcestniku, ktery je jednoznacnejsi.

Na uvedenem priklade (Javoricko) je videt zmatecnost toho cislovani, kvuli
kteremu (predpokladam) zavedli logictejsi princip. Rozcestnik ma cislo
odvozene z cisla "hlavni" trasy, ktera jim prochazi (důležitost je myslím
dána pořadím Červená-Modrá-Zelená-Žlutá) a za lomitkem kilometraze. Smerniky
maji cislo trasy a za lomitkem (prave ponekud zmatecne) kilometraz hlavni
prochazejici trasy a pismena "a" ci "b" (protoze jsou k dane barve zpravidla
jedna nebo dve). Podle me se tak mohlo v praxi stat, ze existovaly
(existuji) ruzne cedulky se stejnym cislem - A TO BY MOHL BYT V DATABAZI
PROBLEM

Soucasny system jednoznacne definuje rozcestnik jako takovy AB123 (prvni dva
znaky okres a trojcisli je poradove cislo v ramci okresu) plus pismeno a-z,
ktere se muze vztahovat k jakekoliv konkretni tabulce na rozcestniku, treba
i tabulce dopresnujici historicke udaje o mistu, citujici puvodni napis na
pamatnem miste apod.