[Talk-cz] bp - import dat ipr

Martin Jákl jaklxxm na gmail.com
Neděle Duben 10 15:19:10 UTC 2016

Dobrý den,
jsem studentem ČVUT Fsv a právě píši bakalářskou práci pod vedením Ing.
Martina Landy, Ph.D.  na téma "Začleňování geografických datových sad do
OSM". V rámci toho zpracovávám metodiku importů do OSM a navrhnout vhodná
data, která by se mohla začlenit z IPR. Případně připravit SQL dump.

Vím, stále je tu licenční problém, ale téma mohu zpracovat a připravit pro
pozdějšího import, až se problém licence vyřeší.

Proto se tedy obracím na vás, jako komunitu, a chtěl bych prodiskutovat,
která data jsou vhodná pro import.

Dle mého názoru by se mohly importovat (připravit pro import) tyto bodové
prvky:

 - Parkovací automaty
  V osm je jich našel jen do 20 s atributy
   amenity=vendings_machine
   vending=parking_tickets

  V databázi IPR jich je 451. Bohužel u nich nemají moc údajů, zdali se
dají použít platební karty atd. Mají tam pouze TYP a z toho to nedokáži
určit.
K atributům již zmíněným výše bych přidal hodnoty ze sloupce POSKYT k
atributu source=* (hodnoty buď  HMP-IPR  nebo  MHMP-M )

 - Veřejné toalety
   Je zde dost bodů z IPR, které jsou blízko (například do 10 m) bodům z
OSM. Někde je v jeden bod z OSM a IPR jich tam registruje třeba 3. V prvním
případě bych jen upravil souřadnice původního bodu a u druhého případu bych
původní bod přesunul do souřadnic z IPR a přidal zbylé blízké. U ostatních
bodů bych importoval všechny.

Tagy, které bych přiřadil
   acces = yes/permissive*
   fee = no/yes   ( fee:price = )
   wheelchair = yes/no
   opening_hours =
   operator = (u některých kde je Hlavní Město Praha, u ostatních není)
   description = (zde bych použil hodnotu ze sloupce lokalita)
   source = IPR (i u source:location)

*atribut acces=permissive bych přidal, pokud by operátor nebyl HMP

 - Odpadní zařízení pro občany
   Je tam poměrně obsáhlá tabulka sběrných dvorů. (35 záznamů)
   V OSM jsem hledal dle tagů amenity=recycling , recycling_type=centre .
Našel jsem pouze 8 záznamů. Možná, že jsou použity jiné atributy.

Použil bych atributy:
   amenity=recycling
   recycling_type=centre
      recycling:furniture=yes
      recycling:metal=yes
      recycling:wood=yes
      recycling:paper=..
       ..atd. dle toho, které materiály zde lze recyklovat.
   opening_hours=
   fee=   (nevím jak uvést že je pouze jen pro občany Prahy )
   operator=
   source=   (sloupec POSKYT)

 - Záchytná parkoviště P+R
Jedná se o 16 záznamů. Použil bych tag
   amenity=park_ride
   source=
více toho tam není.
<http://wiki.openstreetmap.org/w/index.php?title=Tag:amenity%3Dpark_ride&action=edit&redlink=1>

 - Cyklistická doprava - značky
    Dle dokumantace IPR jsou tam prvky s hodnotou = 103 pro Bikesharing.
Viz
http://www.geoportalpraha.cz/cs/fulltext_geoportal?id=7ED6D2D8-A68C-44F1-8EC3-0F75A5AEF781#.Vwk_7CbAGbk
Bohužel při pojití záznamů tam žádné nejsou.

Zbylé liniové a plošné prvky nevím, které z nich by se ještě dali využít
pro import.

Tak to by bylo vše, chtěl bych se omluvit pokud jsem se někde vyjádřil
špatně.
Je to první můj příspěvek zde a nejsem si jist jak tu psát správně.

S pozdravem Martin Jákl