[Talk-cz] Ruční popisky a QGIS

Mikoláš Štrajt strajt9 na seznam.cz
Neděle Duben 17 13:26:57 UTC 2016

Zdravím,

vyrenderoval jsem si verzi vlastní vrstvy s popisky a upřímně řečeno -
výsledek nic moc. Popisky jsou v podstatě rozmísťovány náhodně, na úkor
nesmyslů.

Viz http://maps.svita.cz/ a přepnout na vrstvu "Svita.cz: Metropolis".

Obávám se ale, že jsem narazil na limity svých nástrojů. Framework Mapsforge
sice umí o trochu inteligentnější popisky, ale ty zatím nejsou ve verzi
MOBACu, kterou používám.

A vůbec - mám za to, že nejkvalitnější rozmístění popisků stejně zvolí
nakonec člověk. Pravidla, která by jeho uvažování nahradila, by totiž byla
neuvěřitelně komplexní a ani si nedovedu představit jejich zápis.

Proto mám dvě otázky:

1. Lze pro ruční rozmísťování popisků po mapě využít QGIS?
2. A lze potom výsledek vyexportovat ve formě MBTiles dlaždic?

S pozdravem
Mikoláš Štrajt / Severák