[Talk-cz] Vyssi divci mapovani s mobilem

Petr Vozdecký vop na seznam.cz
Pondělí Duben 18 13:43:29 UTC 2016

Ahoj,

dovolim si tema odbocit. Muze to zajimat i nekhoho jineho a ve vlakne o
OsmHiCheck to trochu zavazi...

Offline oblasti na Google mapach - to je skvela zprava, vyzkouseno.
Funguje tak, ze si uzivatel nastavi velikost stahovane plochy, nejvetsi je
ca 250x250 km, system avizuje predpokladatelnou velikost dat (v max pripade
1550 MB, ale je to HODNE nepresny odhad) a dany ctverec stahne. Stahne
veskera vektorova data, takze ten ctverec pak funguje ve vsech priblizenich
(jen vektorove, nikoliv ortofoto!). U ctverce o velikosti jizni Moravy
odhaduje velikost 600 MB. Stahnout lze vice ctvercu (tipuji omezeni pouze
mistem na lokalnim ulozisit) a uzivatelsky pojmenovat. System dava offline
mape "platnost" 29 dnu (co se stane pak nevim), pravdepodobne se pak snazi
stahnout aktualnejsi verzi. V Nastaveni lze definovat, ze data budou
stahovana vyhradne via Wi-Fi.

Kontrola a zmena GPS pozice na Google mapach (OS Android, konkretne stroj LG
G3)
V tomto pripade jsem opet overil a popisovana feature stale funguje a uz se
(zda se) nesnazi prilipnout spendlik pri posunu v mape na nejblizsi adresni
misto... Postup: fotku otevru v internim editoru a to tak, ze jsou k ni
zobrazeny dalsi moznosti (ikony sdileni apod.). Pokud ma GPS informace, je
pod fotkou cerveny Google spendlik a u nej blizke adresni misto (ulice,
mesto). Kliknout na spendlik - otevre se tento spendlik v Google mape a nad
nim bublina. V bubline je presna adresa spendliku a take ikona editace
(spendlik a tuzticka). Po kliku na ikonu editace vybehne pop-up okno
"Upravit: Upravit oblast / Odstranit umístění). Lze tedy takto fotku
dodatecne i lokacne "anonymizovat". Pri vyberu "Upravit oblast" se stane
spendlik v mape pohyblivym, po premisteni na nove misto lze dole na displeji
potvrdit "Zrušit / Uložit".

vop