[Talk-cz] Mapovani GSM was Re: WeeklyOSM CZ 314

Pavel Machek pavel na ucw.cz
Pondělí Srpen 15 14:28:25 UTC 2016

Ahoj!

> Najskor som to v newsletteri nevedel najst, pre ostatnych je to =
> "HermannstadtGeographer se snaží podpořit
> <http://www.openstreetmap.org/user/HermannstadtGeographer/diary/39095>
> mapování základnových stanic mobilních sítí v OSM. Vypadá to, že ne každý
> komentující s ním souhlasí."

Dik :-). Asi jsem jeden z tech co s nim nesouhlasi.

> Ak spravne rozumiem tej technologii, tak mapu signalu mozes spravit tak, ze:
> a) merias signal na roznych miestach krajiny a spravis z toho mapu

Presne. Na tohle par projektu je. opencellid.org , tusim ze
opensignalmap.org (nevim jestli "open" v nazvu je "opravdove").

> b) mapujes BTS-ky + silu BTS + rusicky BTS (ak nieco take existuje) a potom
> z toho vyrenderujes mapu signalu kde musis zaratat aj relief zeme.
>
> pre pripad b) by teda mapovanie BTS malo vyznam.

Jo, jen si nejsem jisty jestli b) nekdo dela v "open"
komunite. Operatori to tak delaji, ale myslim ze je to stoji velke
usili, a maji podstatne lepsi/presnejsi informace... treba i o
vysilacich vykonech. Rusicky BTS existuji -- jsou to jine BTS na
stejnym kanalu.

> Zaujimave je ze v diskusii spominaju, ze to sa uz davno deje:
> * "There are several other projects, dedicated to cell tower mapping, and
> there is no sense in trying to do what they already doing in one more
> project."
>
> * "this data is already existing, and open source. just make a layer or
> whatever, i'm new. http://opencellid.org/ and others are available"

No, ono deje, ale ma to hacky.

Souhlasim ze do openstreetmap patri informace "tady je stozar, ten
stozar je bts, ta bts ma takovyhle mcc/mnc/lac/cellid".

Bohuzel, opencellid takovouhle informaci _nema_ -- tam je akorat
mereni "na tomhle miste je slyset bts, ktera ma
mcc/mnc/lac/cellid". Kdyz takovych mereni zprumeruju hodne, dostanu se
na "tady nekde zrejme je bts s temihle mcc/mnc/lac/cellid", ale to
"tady nekde" bude mit chybu na radu kilometru, nejspis nevhodne pro
openstreetmap :-(... a nepouzitelne pro "pripad b)" nahore.

									Pavel