[Talk-cz] Mapovani vysilacu v OSM (RF draft)

jzvc jzvc na tpfree.net
Středa Srpen 17 15:55:59 UTC 2016

Cus,

trochu se obavam toho, ze jakekoli schema narazi na ... schema OSM.

Vetsinou mas vysilac sdruzenej => na jednom fyzickym stozaru muzes mit
klidne desitky ruznych vysilacu.

A tady mas defakto dve varianty ... bud budes mit k POI prirazeno 30
tagu na tema gsm800=yes, gsm1800=yes, .... a jakmile budes chtit jakkoli
vic specifikovat nejaky dalsi parametry, tak je to v haji.

Nebo prozmenu jeste vetsi hruzu na tema gsm=800;900|...

Toto je pak z myho pohledu doslova megahruza

RF:420.120MHz:modulation=TETRA

Jak chces proboha toto jakkoli rozumne parsovat, kdyz do tagu davas hodnoty?

Osm v tomhle ohledu chybi to, co XML v zakladu naprosto prirozene umi =
deklarace struktur. Vcetne moznosti opakovani.

V OSM to muzes (velmi nesikovne) simulovat pomoci relaci, coz je alespon
parsovatelny. Tzn, pokud (si myslim dost nerealne) se zasadne nezmeni
API OSM a neumozni vkladat primo struktury, tak by to schema melo
vypadat zhruba nasledovne:

1) POI s primitivnim tagovanim "stozar/komin/... + vysilac"
2) tag vysilac bude implikovat 1-N relaci s tagovanim jednotlivych vysilacu
3) set relaci, kde kazda jedna relace bude obsahovat info o jednom
konkretnim vysilaci - opet s jednoduchymi tagy - frekvence, vykon, uhel
... klidne relace pro kazdou jednu antenu, pokud budes chtit byt dusledny.

Toto schema pak je zcela vseobecne vyuzitelny pro vsechny podobny ulohy
= potreba pridelit vice hodnot stejneho tagu jednomu prvku v mape. Jen
je to vzhledem k tomu jak editory (ne)umi s relacemi pracovat proste vopruz.