[Talk-cz] RUIAN posun - konečné řešení?

Jan Macura macurajan na gmail.com
Čtvrtek Prosinec 22 21:40:39 UTC 2016

Ahoj, díky za nastínění problému.

> Ve zkratce, při převodu křováka (souřadnicový systém užívaný v
> katastrálních mapách) na WGS84 (souřadnicový systém GPS) používá ČÚZK
> program, který přepočet nějakým algoritmem koriguje. Aktuální  algoritmus
> ovšem není známý. Takže když pak Petr stáhne data z RUIAN a přepočítá
> souřadnice do WGS84, přepočtená data na některých místech republiky nesedí
> vůči KM. Čím dále od centra, tím je to horší. Nejvzdálenější jsou Beskydy,
> takže tam je to nejhorší. Co si matně vzpomínám, bavíme se o odchylce pár
> cm až půl metru. Viz: http://freegis.fsv.cvut.cz/gwi
> [...]

Takže problém je, že vrstva vektorové KM opticky nesedí na vstvu budov
RÚIAN?
Zkusmo jsem si v JOSM otevřel Rožnov pod Radhoštěm, Uherský Brod, Valtice a
Karvinou. Nikde jsem nenaměřil větší rozdíl, než 0,3 m. O tom se tady
bavíme? O 30 cm? V momentě, kdy 40 % k.ú. má KMD se střední souřadnicovou
chybou 1 m (což odpovídá dopustné odchylce až 2,8 m), a za předpokladu, že
celá OSM vlastně vychází z GPS měření, který i v lepších navigačncíh
přístrojích (vůbec nepočítaje GPS čipy v mobilech) má přesnost +-metrovou v
otevřeném prostoru a +-metry až desítky metrů v zákrytech, případně vychází
z družicových snímků s prostorovým rozlišením 0,7 m v tom lepším případě,
12 m v tom horším (a to nepočítaje chybu posunutí, která bývá u Bingu až
několikametrová) mi přijde řešit 30 cm jako práce pro práci. 30 cm je v
tomhle kontextu jako plivnout do moře.

H.