[Talk-cz] RUIAN posun - konečné řešení?

=?UTF-8?Q?Petr_Mor=c3=a1vek_ =?UTF-8?Q?Petr_Mor=c3=a1vek_
Středa Prosinec 28 08:27:07 UTC 2016

Dne 27.12.2016 v 14:32 Marián Kyral napsal(a):
> Abych pravdu řekl, dle všech dostupných indícií vlastně nemám žádný
> problém. Pro ČÚZK je to metr a půl sem, metr a půl tam :-D

Jo, někde ale ten rozdíl asi vidět bude...

> A abych pravdu řekl, vůbec jsem nezaregistroval, že je dostupný nějaký
> nový grid, který se zřejmě už normálně používá. Já žil v domnění, že
> ještě stále potřebujeme ten algoritmus od ČÚZK, abychom jej mohli
> přepočítat.

Žádný nový grid nepoužívám... jsem stále na starém Ježek08, viz co psal
hanoj:
> *** není žádný starší méně přesný a nový přesnější. Jsou dva gridy starý Ježek2008 XY a nový Seidl2014 XYZ, nic víc, o změně přesnosti nebyla řeč.

Taky jsem si doteď myslel, že potřebujem spočítat nový grid. Celé to
vycházelo z toho, že když já vezmu zdrojové souřadnice v EPSG:5514 z
RUIAN a pomocí gridu je převedu na latlon (EPSG:4326), tak dostanu jiná
čísla (občas o víc jak metr) než jaká vrací ČÚZK ve svém WMS/WFS. A
tenhle problém předpokládám nepřímo trápí i tebe.

Jenže z mého testování na adresních bodech to spíš vypadá, že chyba při
transformaci ze zdrojového EPSG:5514 nevzniká na naší straně, ale na
straně ČÚZK. A tedy starý grid Ježek08 dává stále dobré výsledky.

S pozdravem,
Petr Morávek aka Xificurk