[Talk-cz] wikipedia:cs=* -> wikipedia=cs:*

Dalibor Jelínek dalibor na dalibor.cz
Pátek Únor 12 11:09:18 UTC 2016

Cau,

neco jsem upravil, ale je zajimave, ze je celkem dost

mist, ktere maji Wiki stranku jen v nemcine a ne v cestine.

Dalibor

From: Marián Kyral [mailto:mkyral na email.cz]
Sent: Friday, February 12, 2016 10:24 AM
To: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Subject: Re: [Talk-cz] wikipedia:cs=* -> wikipedia=cs:*

---------- Původní zpráva ----------
Od: Pavel Machek <pavel na ucw.cz <mailto:pavel na ucw.cz> >
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org <mailto:talk-cz na openstreetmap.org> >
Datum: 11. 2. 2016 14:24:24
Předmět: Re: [Talk-cz] wikipedia:cs=* -> wikipedia=cs:*

Ahoj!
> [...]
> by se měl odkaz wikipedia:<country> použít pouze v případě, že chceme přidat
> další jazyk (třeba proto, že tam více informací/obrázků).
>
> Z toho mi vyplývá, že pokud je u daného osm objektu pouze tag wikipedia:cs,
> měl by se převést na wikipedia=cs:
>
> Jen tak jemně jsem si zadal dotaz na overpass-turbo - vypadlo mi cca 1000
> použití wikipedia:cs v bboxu kolem ČR. Něco je legitimní využití, je tam
> hodně duplicit, takže v reálu to bude méně - až bude čas, tak to zkusím
> trochu pročistit.
>
> Ale třeba u Lokte mne překvapilo, že hlavní jazyk je ruština :-O

Jo, to by asi chtelo opravit.

Overpass turbo query zobrazující body s tagem wikipedia v Česku který nezačíná znaky "cs:"

http://overpass-turbo.eu/s/en8

/*
This has been generated by the overpass-turbo wizard.
The original search was:
“wikipedia:cs=* and wikipedia is null”
*/

[out:json][timeout:90];
// gather results
area[name="Česko"];
(
  // query part for: “"wikipedia:cs"=* and wikipedia!=*”
  node["wikipedia"]["wikipedia"!~"cs:.*"](area);
  way["wikipedia"]["wikipedia"!~"cs:.*"](area);
);
// print results
out body;
>;
out skel qt;

Jsou tam věci jako celá url, názvy začínající na "cz:" (tohle kupodivu funguje), narazil jsem i na neexistující stránku. Spousta věcí je v pohraničí, případně přímo na hranici - tam asi záleží, kdo přijde dřív. V některých případech česká stránky úplně chybí.

"wikipedia": "cz:Pražského povstání (stanice metra)"
"wikipedia": "en:Králický Sněžník"
"wikipedia": "pl:Przełęcz Okraj"
"wikipedia": "pl:Habartice"
"wikipedia": "de:Prebischtor"
"wikipedia": "Děčínský Sněžník"
"wikipedia": "de:Nové Zvolání"
"wikipedia": "pl:Vidnava (stacja kolejowa)"
"wikipedia": "de:Jitrovník"
"wikipedia": "pl:Kiczory (szczyt)"
"wikipedia": "de:Prager Altstadt"
"wikipedia": "en:Rešov (Horní Město)"
"wikipedia": "de:Cínovec"
"wikipedia": "pl:Wielka Czantoria"
"wikipedia": "en:The Resistance Flag Monument Statue, Prague"
"wikipedia": "pl:Polanka (dzielnica Krosna)"
"wikipedia": "pl:Przełęcz Beskidek"
"wikipedia": "en:Czech Republic"
"wikipedia": "de:Jeřabina"
"wikipedia": "https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cern%C3%A1_studnice"
"wikipedia": "en:European GNSS Agency"
"wikipedia": "de:Burg Nové Hrady"
"wikipedia": "de:Pracký kopec"
"wikipedia": "de:Adolfov"
"wikipedia": "en:Krušná hora"
"wikipedia": "de:Mílov (Boží Dar)"
"wikipedia": "http://cs.wikipedia.org/wiki/Koreck%C3%BD_vrch"
"wikipedia": "pl:Przełęcz Szklarska (Sudety)"
"wikipedia": "en:Prague Metronome"
"wikipedia": "de:Lesenská pláň"
"wikipedia": "http://cs.wikipedia.org/wiki/Kladská"
"wikipedia": "de:Na strašidlech"
"wikipedia": "de:Fojtovice"
"wikipedia": "de:Habartice u Krupky"
"wikipedia": "de:Krásný Les Les (Petrovice)"
"wikipedia": "en:Ivo of Ramsey"
"wikipedia": "en:Battle of Lobositz"
"wikipedia": "http://cs.wikipedia.org/wiki/L%C3%A1zy_(Lou%C4%8Dka)"
"wikipedia": "de:Rohanstein"
"wikipedia": "en:Klácelka"
"wikipedia": "de:Königlich-Sächsische Triangulation"
"wikipedia": "ru:Локет (город)",
"wikipedia:cs": "Loket",
"wikipedia:de": "Loket"
"wikipedia": "en:Jiříkov (okres Bruntál)"
"wikipedia": "pl:Opacz (Masyw Śnieżnika)"
"wikipedia": "de:Freiberger Mulde"
"wikipedia": "pl:Rudawiec (szczyt)"
"wikipedia": "de:Excalibur City"
"wikipedia": "de:Dreiherrenstein bei Oberwiesenthal"
"wikipedia": "cz:Kostel Všech svatých (Sedlec)"
"wikipedia": "http://cs.wikipedia.org/wiki/Velk%C3%A1_%C4%8Cern%C3%A1_Ha%C5%A5"
"wikipedia": "ru:Локет (замок)",
"wikipedia:cs": "Loket (hrad)"
"wikipedia": "de:Königlich-Sächsische Triangulation"
"wikipedia": "http://cs.wikipedia.org/wiki/Kumburk"
"wikipedia": "http://cs.wikipedia.org/wiki/T%C3%A1bor_%28Je%C5%A1t%C4%9Bdsko-koz%C3%A1kovsk%C3%BD_h%C5%99bet%29"
"wikipedia": "ru:Гончаренко, Иван Григорьевич"
"wikipedia": "en:Vinzenz Priessnitz"
"wikipedia": "de:Rudoltovice"
"wikipedia": "http://cs.wikipedia.org/wiki/Smr%C4%8Dina_(Moravskoslezsk%C3%A9_Beskydy)"
"wikipedia": "http://cs.wikipedia.org/wiki/Louzek"
"wikipedia": "pl:Jasień (Masyw Śnieżnika)"
"wikipedia": "en:Francysk Skaryna"
"wikipedia": "de:Königlich-Sächsische Triangulation"
"wikipedia": "pl:Krasov (Vidnava)"
"wikipedia": "de:Königlich-Sächsische Triangulation"
"wikipedia": "de:Königlich-Sächsische Triangulation"
"wikipedia": "de:Milovany"
"wikipedia": "de:Kohout (Nordböhmen)"
"wikipedia": "cz:Čertousy (zámek)"
"wikipedia": "en:MAC cosmetics"
"wikipedia": "de:Pohradická hora"
"wikipedia": "en:Dvůr Králové Zoo"
"wikipedia": "http://cs.wikipedia.org/wiki/Dunajovick%C3%A1_hora"
"wikipedia": "de:Barnov"
"wikipedia": "de:Čermná_na_Moravě"
"wikipedia": "de:Birnbaum von Drahovice"
"wikipedia": "de:Zwercheck",
"wikipedia:cs": "Svaroh (Šumava)"
"wikipedia": "http://cs.wikipedia.org/wiki/Kl%C3%A1%C5%A1%C5%A5ov"
"wikipedia": "de:Mohelnice (Krupka)"
"wikipedia": "de:Přední Cínovec"
"wikipedia": "de:Pastviny (Moldava)"
"wikipedia": "de:Oldříš"
"wikipedia": "de:Mackov"
"wikipedia": "de:Vilejšov"
"wikipedia": "pl:Przełęcz Lubawska"
"wikipedia": "de:Vojnovice"
"wikipedia": "de:Velká Střelná"
"wikipedia": "en:Category:Bust_of_Rodion_Malinovsky_(Brno)"

Kdyby se někdo nudil a kouknul na to, byl bych moc rád. Já jsem o víkendu pryč.

Marián

> http://www.openstreetmap.org/node/2084945348
>
> Minimálně tohle by se prohodit mohlo ne?.
>
> Navíc, když kouknu na město loket, tak mně český odkaz na wikipedii zavede
> na Loket(https://cs.wikipedia.org/wiki/Loket) – oblast horní končetiny :-D
> http://www.openstreetmap.org/node/1599059140

Tak to uz je mozna lepsi ten odkaz na ruskou wiki ;-).
Pavel