[Talk-cz] Officiální subjekt české OSM

Marián Kyral mkyral na email.cz
Čtvrtek Únor 18 13:13:04 UTC 2016

---------- Původní zpráva ----------
Od: Miroslav Suchy <miroslav na suchy.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 18. 2. 2016 13:43:08
Předmět: Re: [Talk-cz] Officiální subjekt české OSM

"Dne 18.2.2016 v 13:01 Marián Kyral napsal(a):
> Tam už se něco rýsuje, nebo je to spolupráce hypotetická?

Hypoteticka. V podstate jsme se v hospode bavili zda je neoslovit zda by
meli o spolupraci zajem. S tim ze vubec netusim
co by se skryvalo za slovem "spoluprace".
Padl napriklad napad, ze by nam Seznam mohl nekde zpristupnit render OSM
jejich stylem pro uzemi CR."

Jo. Ten render by nebyl špatný (i když na něco je render OSM lepší).

"

> Přece jen jsme pro ně lokální konkurence.

Pochybuji. Z nekolika duvodu.

1) sami pouzivaji OSM mimo CR takze je v jejich zajmu aby data OSM byla co
nejkvalitnejsi.
"

Ale jen mimo ČR/SK. Tam tě zcela jistě podpoří. Ale v ČR na tom (momentálně)
žádný zájem nemají.

Kdyby se třeba podařila domluvit možnost mapování podle jejich leteckých
snímků, bylo by to super.

"
2) zastupci Seznamu nekolikrat prohlasili ze mapy.cz neni a vyhledove nema
byt vydelecny projekt."

Akorát, že jim tím rozšířením na celý svět zcela jistě docela dost stouply
náklady (a to i v případě použití OSM dat) - nároky na HW, podporu. Nevím,
co přesně je cílem, jestli jen reklama, nebo snaha vyhovět Čechům, aby měli
i na cestách mapy, které znají nebo přitáhnout potenciální cizince nebo něco
jiného.

Navíc jsem si nevšiml, že by ze strany Seznamu vznikla jakákoli aktivita
směrem k CZ/SK komunitě OSM. Někdo tady kdysi psal, že probíral s někým ze
Seznamu možnost, že by nám poskytli nějaká data (vrcholy), ale když jsem se
zeptal na lincenci, tak už se neozval.

Stačí se podívat jak OSM podporuje Mapbox. Tam Seznam není a asi ani v
dohledné době nebude.

"

3) pokud nase data budou jednoho dne kvalitnejsi (coz zatim neni, ale
jednoho dne urcite budou) tak jim nic nebrani je
zacit vyuzivat a dle meho nazoru jim to usetri dost nakladu.
"

Ano. Nic jim nebrání. Ale nic aktivně nepodnikají, aby se do toho stavu
dostali => Současný stav jim zřejmě vyhovuje a tato změna zřejmě někdy v
budoucnosti nastane, ale je to ještě hodně daleko.

Marián

"
Mirek Suchy