[Talk-cz] Vyuziti OSM na osmap.cz

Pavel Bokr osm na kraluvdvur.cz
Čtvrtek Únor 25 22:59:48 UTC 2016

Ahoj,

smekam pred vami jak se rozrusta ceska prezentace OSM!

Napada me jestli pod sekci vyuziti neudelat nejakou obrazkovou galerii pouziti osm dat predevsim v ramci CR – takovou predevsim ceskou sbirku, ktera by mohla byt i inspiraci pro ostatni (me se treba podobne libi galerie co vsechno treba lidi delaji s QGISem https://www.flickr.com/groups/qgis/pool/ ).

Ja treba z osm neprodukuji webove mapy jako mnozi z vas (a ani to neumim), ale osm pouzivam v gisu pro konkretni ucelove tiskove sestavy nebo jine podklady pro konkretni misto. Predpokladam ze nejsem sam, kdo tvori neco co neni primo webova mapa a treba neni ani na webu, ale pouziva OSM data a takove pouziti OSM dat by mohlo byt inspiraci pro ostatni nebo dokladem, ze OSM je siroce pouzitelna a ze se pouziti neomezuje jen na online mapy nebo to co je jinak videt online.

Pokud by se to hodilo mam ukazku kdyz jsem na OSM datech delal analyzu dostupnosti autobusovych zastavek u nas ve meste (ze ktere vyslo jake lokality nejsou dobre dostupne verejnou dopravou). Tohle jsem delal v ramci naseho mesta a prezentoval kolegum (nebyl ani duvod to publikovat; OSM data prubezne aktualizovana dle mistni znalosti mohou byt pro tuhle analyzu dokonce lepsi nez data statni-oficialni):
http://osm.kraluvdvur.cz/kraluv-dvur-zastavky-dostupnost-budouci.jpg

S OSM daty jsem udelal pro turisty i mapu autobusovych zastavek v okoli Konepruskych jeskyni (clovek se soustredi na to co a jak ma byt na konkretni mape videt a nezabyva se sberem geografickych dat), primarne to bylo k tisku na A3mapy.cz, na web poveseno az dodatecne:
http://jeskyne.cesky-kras.cz/soubory/mapy/zastavky-bus.jpg

Jeste jsem s tim treba delal mapu pro deti na “terenni bojovku”, pro tisk (bylo vice verzi map, na te pro deti bylo vzdy jen to aktualni a nasledujici stanoviste):
http://osm.kraluvdvur.cz/herni-mapa.jpg

atd. tak kdyby byl zajem davam tyto priklady k dispozici, pripadne jsem ochoten prispet treba i nejakymi dalsimi ilustracnimi obrazky k zakladnimu vyuziti OSM dat v GIS (ci v nejake volne chvilce pomoci k tomuto neco doplnit nebo napsat neco o vyhodach OSM dat k takovemu pouziti co delam apod)...

Pavel Bokr