[Talk-cz] kam s fotografiemi?

Ladislav Nesnera nesnera na email.cz
Sobota Leden 2 17:52:19 UTC 2016

Svátky mi byl čert dlužen, neb mohou za vyzkoušení OSMTrackeru
<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSMtracker_%28Android%29> (návod
<http://openstreetmap.id/en/panduan-menggunakan-osmtracker/>). Hned
druhé tlačítko pořizuje fotky a právě tu chybu jsem udělal, pár jich
pořídil a teď abych řešil Nerudovskou otázku "Kam s ním". Tedy - nimi.
Čekal jsem, že se samy uploadnou a já jen provedu drobné korekce, přidám
popis či ideálně rovnou přiřadím k heslu na Wikipedii.. Vzápětí mi
došlo, jak ani nevím, kde bych je mohl nad OSM vlastně vidět (podobně,
jako když Seznamu kliknu na nějaký objekt
<http://mapy.cz/zakladni?x=16.9714048&y=49.9652190&z=17&source=base&id=1922564>).
První, snad jednoduchý, dotaz je, kde hledat fotky objektů (probojovávat
se přes vlastnosti nodu <https://www.openstreetmap.org/node/3521036042>
a ve finále případně nic nenajít mi přijde šílené..)

A kam ty fotky nahrát? Zatím mi nejrozumnější přišly dvě možnosti:

  * do Wikimedia Commons
    <https://cs.wikipedia.org/wiki/Wikimedia_Commons> - viz. návod
    <http://www.opennordics.org/how-to-share-cultural-heritage-on-wikimedia-commons-and-openstreetmap/>,
    na který mě odkázal Blahma (vykreslování
    <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Collaboration_with_Wikipedia#Using_pictures_from_Wikipedia_for_tag_description.2FMap_Features>
    připravené je)
  * nebo projekt Mapillary
    <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Mapillary/Data_collection_with_Mapillary>

Nepředpokládám ideální řešení, neb kritérií bude spousta (duplicity,
vzájemná kompatibilita a propojení, licence, přívětivost, typy objektů,
..). Osobně mi kombinace obrázku (Commons) - znalostí (Wikipedie) -
lokace (OSM) přijde mocná a lákavá (konec konců i navigace OsmAnd
rovnou podsouvá stažení příslušné Wikipedie
<https://osmand.cz/2015/11/osmand-2-2/>), ale rád bych znal názor
zkušenějších (při mých 2 editacích to nebude problém :-D ). Mohlo by to
být zajímavé třeba k debatám o rozcestnících ;-)