[Talk-cz] Strava editor

Petr Holub hopet na ics.muni.cz
Pondělí Leden 4 14:28:01 UTC 2016

> V JOSM je TMS heatmapa už i v základních nastaveních
>
> tms[3,17]:http://globalheat.strava.com/tiles/running/color2/{zoom}/{x}/{y}.png
> tms[3,17]:http://globalheat.strava.com/tiles/cycling/color2/{zoom}/{x}/{y}.png

Jj - výhoda toho iD editoru upraveného Stravou (http://strava.github.io/iD/) je
v tom, že tam mají jednoduchý algoritmus na úpravu geometrie podle té heatmapy.¨
To v JOSM (zatím) není.

Nicméně je potřeba s tím být trochu opatrný - je potřeba to používat s vědomím
omezení přesnosti GPS stop z konzumentských zařízení. Např. pokud má člověk
záznam stopy z 10Hz GPSky (při jízdě na kole) a natrasuje podle něho detailnější
geometrii cesty, tak to pak takovýhle plugin klidně "narovná", protože na 1Hz
záznamech se detaily ztratí. Druhý příklad je, že v místech s větším stíněním
signálu (hory nebo vysoké budovy na jedné straně ulice) mohou GPSky v důsledku
odrazů a multipath problémů generovat významnou systematickou chybu - tudíž i fakt,
že mám mnoho stop vedoucích někudy ještě úplně nutně neznamená, že tam to celé
není posunuté. Samozřejmě pokud ma GPSka perfektní výhled (clear sky), tak
systematická chyba je malá a tohle je dobrá metoda.

Ergo - když dělám nějakou novou cestu, tak takováhle věc může být docela užitečná.
Když ji používám ke zpřesňování záznamů, tak musím být opatrný, abych nedosáhl
pravého opaku (že si někdo dal práci, zaměřil to dobře, a pak mu to někdo takhle
"vylepší" - já jsem si třeba dal práci s těmi 10Hz záznamy tras v bike parcích,
že jsem je nafitoval na přesnější referenční body (protože ty 10Hz GPSky jsou
dle mých zkušeností citlivější na větší uskočení stopy) a nerad bych, aby mi
je někdo "vyhladil").

Petr