[Talk-cz] new.openstreetmap.cz

Pavel Zbytovský zbytovsky na gmail.com
Čtvrtek Leden 7 01:18:07 UTC 2016

Nazdar,

nový český "portál" je téma, které nosím v hlavě už skoro pět let :-)  V
červnu se udál posun ve formě přehození webu na tento současný, s tím že
dotvoření mapové leaflet aplikace mělo hbitě následovat. Znáte to jak to je
s časem... Alespoň v červenci jsem se jsem nad tím ještě sešel v Brně s
klukama kolem weeklyosm a dali jsme dohromady takový seznam cílů a
prostředků, co by měl tenhle web splňovat.

Tady je https://goo.gl/pqRFlq
a budu moc rád za diskusi nejlépe přímo v tom googledocu, nebo i tady.

- Přijde mi důležité, aby web měl hodnotu pro nás - komunitu - tj. byla tam
mapová aplikace, kterou chceme používat (o tom dále)
- A též se mě hodně dotýká oblast smysluplné propagace OSM veřejnosti. A to
jednak konzumující (když už to děláme, ať to používaj) a též potenciálně
tvořící (vždyť v crowdsourcingu je síla), s touto myšlenkou jsem také dělal
ta školení geocacherů s docela dobrými výsledky [1].

Třeba vás toho napadne více, myslím, že potenciál je veliký, rostoucí a
nevyužitý (třeba studentské práce)...

-----
Nyní k tomu, o čem proběhla diskuse - tj. mapová leafletí aplikace a
propojení s "cms".

Myšlenku mám takovou, že celý web vlastně bude živá mapová appka, a stránky
jí budou akorát překrývat a AJAXem se dotahovat obsah. Mělo by to dát důraz
na to, že osm je hlavně mapa. A technicky to není problém. Na úvodě by mohl
být nějaký nerušivý splashscreen, který vysvětli novému uživateli na co se
to vlastně kouká a navede ho na podstránky.

Webík opravdu běží na "cms", je to sic má vlastní produkce [2], ale pro
tenhle účel mi pořád přijde dost vhodné a snadno ohybatelné. Navíc mám
napsaný plugin pro přihlášení přes osm.org a přidělení editačních práv..
což bych rád rozdal, kdo by měl zájem obsah upravovat (zejména sekci
Projekty?). Administrace viz screenshot [3].

Mám různě rozkreslné wireframy, tak to zkusím trochu zkonsolidovat a během
dneška/zítřka poslat sem do vlákna.

Jinak webík [4] jsem zkusmo přerovnal podle sekcí v tom googledocu výše,
přidal obsah z šuplíku a v leafletu aktivoval to nejjednodušší ovládání.
Berte to zatím spíš jako draft :-) Též to nahraju do nějakého repo, ať
mužeme tvořit společně.

Mějte se
Pavel

[1] http://openstreetmap.cz/skoleni/stats
[2] https://github.com/zbycz/npress
[3]
https://www.dropbox.com/s/lc36bzmraxwnyg1/Screenshot-2016-01-07-osm.png?dl=0
[4] http://openstreetmap.cz/

-----
Reakce na vlákno "new.openstreetmap.cz Was:Re: kam s fotografiemi?"
https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/2016-January/013089.html