[Talk-cz] taskman pro cyklotrasy

Petr Holub hopet na ics.muni.cz
Neděle Leden 10 08:40:38 UTC 2016

> Nechci znít jako mtb-skeptik, ale přijde mi to dost zbytečné cpát na každou
> cestu nutně cyklo tagy.
>
> Viděl bych to tak, že všechny cyklostezky by měly být patřičně otagovány všmi
> těmi scale atp. Navíc at si každý taguje populární cesty pro cyklisty, které v
> okolí potká.
>
> Ale nevím, třeba se najde dost lidí, co se do toho pustí a budou všechny cesty
> tagovat a já se třeba také naučím, jak na to.
>
> Ale v tom případě asi bude snadnější si opravdu udělat query, která z overpass
> vytáhne všechny highway={path,track}, nemající správné tagy.

Moje primarni motivace za navrhem byla v tom, ze by se tomu postupne
lide venovali podobne systematicky, jako se ted venuji trasam KCT.
A lide postupne mohou adoptovat ruzne oblasti, dodelavat je a pres
taskman taky informovat ostatni, ze se dane oblasti venuji.

Kdyz se podivate na soucasny stav MTB tagovani, tak jsou to ostruvky
podle toho, kde zrovna ziji aktivni MTB mapperi - ale pokryti CR jako
celku je spis nic moc (zejmena ve srovnani treba se Shocartimi mapami,
ktere nejsou zdaleka tak detailni, ale na druhou stranu tim cykloznacenim
pokryvaji celou CR). Tady je pak problem slepice/vejce stejny jako
u turistickych tras - dokud pokryti neni rozumne kompletni, tak to
bezna populace nebude pouzivat - a ani doplnovat, protoze to je prilis
velke sousto.

Kdyz jsem se tim zacal kdysi sam bavit, tak jsem se prvne soustredil
aspon na vyznaceni MTB obtiznosti tras po trasach KCT (tehdy toho bylo
docela hodne i co do mapovani samotnych KCT tras ;) ) a pak postupne
doznacovat i dalsi cesty a pesiny. Taskman by se dal pojmout obdobne,
tj. prvne se soustredit na doznaceni MTB tagu u turistickych tras
(s pripadnymi lehcimi objizdkami tezkych useku nebo zakazanych useku).

Petr