[Talk-cz] Aktualnost dat - poloha.net a old.osm.cz

Petr Vejsada osm at propsychology.cz
Sun Jan 10 13:10:24 UTC 2016

Ahoj,

DATA jsou OK, vždy ráno z geofabrik. Info o aktuálnosti dat je na hlavní
stránce http://poloha.net v levém sloupci hned nahoře.

Problém asi bude s dlaždicemi - každý den, po přijetí nových dat z geofabrik
se mažou dlaždice zoomu 16-20. Ty se pak překreslí v snad přijatelném čase cca
2 vteřin. Dlaždice do zoomu 15 včetně jsou na disku nakešované a samy o sobě
se nepřekreslují; jen na spuštění kreslení z příkazového řádku. Funguje
<urldlaždice>/dirty .

Mod_tile umí něco jako "autodirty". Je soubor planet-import-complete, jehož
timestamp se porovnává s timestampem dlaždice. Pokud někdo požaduje dlaždici,
která je starší než planet-import-complete, spustí se renderování. Uživatel
ovšem dostane starou verzi dlaždice a novou verzi dostane až při dalším
požadavku, bude-li do té doby dlaždice vykreslena. Metadlaždice zoomu 11 se
vykresluje asi půl minuty a když jich bude ve frontě 10, tak holt 5 minut.
Zkusil jsem to teď zapnout na dlaždice zoomu 11-15.

Tedy aktuální stav je:
- dlaždice 0-10 se překreslují jen z commandline
- dlaždice 11-15 autodirty
- dlaždice 16-20 jsou stále aktuální (mažou se z cache po zpracování nových
dat)

Jinak když mluvím o dlaždicích v cache, tak mám na mysli meta-dlaždice 8x8=64
normálních dlaždic. Používám Tirex http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tirex .

Osm2pgsql má funkci na exspirování dlaždic. Funguje tak, že při importu změn
vygeneruje seznam bboxů, které se mají překreslit. Tuto funkci jsem použival,
je to mnoho měsíců (let) zpět. Funkce jednak dosti zdržovala import a její
spolehlivost byla nevalná - často exspirovala kusy území zbytečně a naopak -
nechala být území, kde došlo k podstatným změnám. Možná se v osm2pgsql něco v
tomto směru zlepšilo, ale moc tomu nevěřím.

Poslední variantou je dlaždice například 14-15 každý den překreslovat. Můžu se
zkusit zeptat TransIP, co oni na to :-), docela pěkně a svižně to tu funguje,
tak si nechci hledat další hosting.

--
Petr