[Talk-cz] edity z maps.me (was: Poznámky uživatelů)

Jan Martinec jan na martinec.name
Pátek Červenec 8 12:35:58 UTC 2016

Ahoj,

situace s maps.me se IMHO trochu lepší - z changesetů vytvořených přes
maps.me je problematická jen menší část - ale zdá se, že konkrétně Číňanům
v Praze je to fuk a mydlej to tam hlava nehlava. Nejčastější je právě
duplicitní POI: http://www.openstreetmap.org/changeset/40340725

Nicméně - nejsme jediní, kdo si toho všiml, narazil jsem na velikou diskusi
tady https://www.openstreetmap.org/user/BushmanK/diary/38909 ; skoro to
vypadá, že ty diskuse k changesetům a zprávy z OSM uživatelům maps.me
padají někam do černé díry ("But a maps.me user is not aware of the fact
that I can send him a message through his account page, nor is maps.me
sending out alerts to users that a message for them was posted on their
account page."). Objevil se tam nicméně i vývojář maps.me (Zverik), takže
existuje šance, že se tohle někam pohne.

Nejsem si úplně jist, kolik z těch maps.mých changesetů jsou špatné edity -
zkusím se podívat na změny v Praze za poslední tři měsíce, vídám tam
spoustu nových uživatelů.

Piškvor
Dne 30. 6. 2016 3:20 odp. napsal uživatel "Karel Volný" <kavol na seznam.cz>:

zdar,

> Nesouhlasím.
> Všimli jste si kolik v poslední době přibylo POI? Hodně. A kolik
> takových objektů má vyplněnou website= a opening_hours=?
> Mimochodem ten editor v maps.me na otvírací hodiny je naprosto geniální.
> Za mě osobně má maps.me velkou pochvalu.
> Ono je mnohem jednoduší odstranit ty nevhodné poznámky než přijít na to,
> že v daném místě je restaurace/hotel/obchod.

přijít na to, že je v daném místě POI, se dá celkem jednoduše (strojově) v
databázích POI - kdysi se tu debatovalo o nějaké spolupráci, nevím, jak to
všechno skončilo ...

vyřešit poznámku ručně je možná mírně jednodušší nyní, jestliže nějaká
automatizace na POI neexistuje (fakt neexistuje?), ale dlouhodobě, má-li to
mít rostoucí tendenci, to moc neškáluje

a k tomu *navíc* přijít na to, že uživatel kromě poznámky nějakým způsobem
zprasil data, je ještě úplně jinej level ...

> Prostě pokud se zvedl počet editací, tak se zvedl i počet nevhodných
> editací. Resp. vyloženě špatné úpravy pomocí maps.me jsem ještě neviděl.
> Zatím se to IMHO projevuje jenom na poznámkách.

prosímtě, podívej se ještě jednou do mé první odpovědi v tomto vlákně

konkrétně třeba toto:
http://www.openstreetmap.org/changeset/40288150
má created_by   MAPS.ME android 6.1.9-Google

to nejsou "vyloženě špatné úpravy", když je vytvořen duplicitní bod k již
existujícímu?

a následně smazání adresního bodu bez náhrady? - pravda, to už proběhlo v
iD,
ale dotyčný by se bez maps.me *pravděpodobně* nedostal ani k iD

> A 150 poznámek za měsíc není nijak výrazné číslo abychom to museli
> omezovat. Je to jenom více než to bývalo.

skoro se mi nechce věřit, že tohle napsal člověk s letitými zkušenostmi z
různých bugtrackerů :-)

každopádně nebavíme se snad o úplném odstřižení uživatelů od možnosti
přispívat nebo něco upravit sami, pouze o tom, aby to dělali nějak
smysluplně

například k výše uvedenému - má maps.me nějakou funkci na to, aby uživatele
upozornil, že v těsné blízkosti bodu, který přidal, se již bod stejného typu
nachází a zeptal se ho, jestli radši nechce upravit ten místo vytvoření
duplicity?

pokud ne, RFE na přidání

pokud ano, stojí za to položit si otázku, proč to uživatele neodradilo a
stejně tu mapu zprasil, jak by ho šlo účinněji přimět, aby si to rozmyslel
lépe

> Jenom jsem chtěl upozornit na tento nástroj upozornit. Protože zcela
> jistě o něm mnozí neví. Sám jsem o něm před rokem nevěděl.

jasně, ale tož uvedl jsi nějaké problémy s ním spojené, tož by neškodilo,
kdyby "se" nějak pořešily, aspoň nakolik to z naší (=> předat vývojářům)
strany jde

K.