[Talk-cz] Vrstva rozcestníků - infotabule

Marián Kyral mkyral na email.cz
Středa Červen 22 22:10:37 UTC 2016

---------- Původní zpráva ----------
Od: Petr Vozdecký <vop na seznam.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 22. 6. 2016 23:33:48
Předmět: Re: [Talk-cz] Vrstva rozcestníků - infotabule

"

"Od: Miroslav Suchy <miroslav na suchy.cz>

""> Dne 22.6.2016 v 11:32 Marián Kyral napsal(a):
> Jaké další tagy by se takto měly rozlišit? Napadají mně například cyklo
rozcestníky (ale jsou i rozcestníky, kde jsou
> jak pěší, tak cyklo trasy), nebo "rozmazané" či jinak nekvalitní fotky.

Cyklorozcestniky, rozcestniky lyzarske stopy, konske.

Pripominam ze jsme stale jeste nerozsekli IIRC co vsechno je
cyklorozcestnik."

Já bych měl poněkud bazálnější otázku - kam přesně je aktuálně tento projekt
(ikony rozcestníků apod.) směřován? Osobně jsem předpokládal, že v prvním
kroku půjde jen o něco, co nazývám "analytickou vrstvou", tedy  o použití
těchto ikon v nástroji, který nám zvizualizuje výskyt těchto objektů a
pomůže zkvalitnit mapu tím, že si zhmotníme reálný stav, precizujeme otázky
co s ním, doplníme databázi o co nejvíce chybějících rozcestníků a jejich
fotek, uvedeme v život nové kategorie (infotabule etc.) atd... A v druhé
fázi na to můžeme (plynule) navázat těžením ze získaných dat např. tím, že
zkošatělou a vhodným tagováním "odladěnou" databázi okořeníme vhodnými
ikonkami do POI (aktivní) vrstvy a fotkami těchto POI v pop-up okně mapy...

"
Dale by se hodilo fotku aktualizovat. Tj. nahrat novou, predchozi "smazat" -
klidne tam muze zustat, ale at se nenabizi
jako prvni, ale az se klikne na "historie" - treba."

Již před časem jsem lobboval za to, aby bylo pro každý POI možné pořídit
více uživatelských fotografií. Jednak je někdy vhodné POI doplnit více
pohledy a současně platí, že v běhu času se bude jevit podstatné fotografie
nahrazovat novějšími - buď se místo změní, nebo získáme kvalitnější
fotografii. Toto lze řešit různými způsoby, např. vytvořením vlastního tagu
typu fotoref=* s unikátním kódem a pak ukládáním fotografií s ref tohoto POI
(některým mapperům se nelíbilo vytváření samostatné databáze fotek, když by
mohly fotky být ve WikiMedia... ale to je jiná diskuse) a současně
sledováním "preferenčních hlasů" (+1 / -1 nebo jen -1), pomocí kterých by se
fotky uživatelsky řadily a zobrazovaly v pořadí dle data vložení a
"preferenčních hlasů" v nějakém karuselu...

"

Jako myslím na to. Ale nějak se mi teď nedaří udělat si na to čas. Možná až
bude někdy celý víkend pršet. Ale nic neslibuji :-D

"

Už jen u rozcestníků budeme za několik let řešit, že spousta z nich bude
vypadat jinak...

"

To by měl řešit ten tag "zastaralé"

Marián