[Talk-cz] Poznámky uživatelů

Petr Vozdecký vop na seznam.cz
Čtvrtek Červen 30 16:04:12 UTC 2016

---------- Původní zpráva ----------
Od: Miroslav Suchý <miroslav na suchy.cz>

"Dne 30.6.2016 v 13:51 Petr Vozdecký napsal(a):
> obecně, co píšeš, zdá se mi, že je spíše na nějakou důraznou žádost
> (pak
> nějakou tu masivní letákovou kampaň a alegorické vozy ... :-)) na
> adresu
> maps.me, aby zvedli bariéru pro přispívání do mapy
>

> +1
>

> to je asi spravne reseni, snaha dobra, jen se to krapet zvrhava... ale
> to neni vina tech uzivatelu, je to nedomysleni tech kroku ze strany
> MapsMe... kdyz databazi tohoto typu timto zpusobem daji vsanc siroke
> verejnosti...

Nesouhlasím.
Všimli jste si kolik v poslední době přibylo POI? Hodně. A kolik
takových objektů má vyplněnou website= a opening_hours=?
Mimochodem ten editor v maps.me na otvírací hodiny je naprosto geniální.
Za mě osobně má maps.me velkou pochvalu.
Ono je mnohem jednoduší odstranit ty nevhodné poznámky než přijít na to,
že v daném místě je restaurace/hotel/obchod.

Prostě pokud se zvedl počet editací, tak se zvedl i počet nevhodných
editací. Resp. vyloženě špatné úpravy pomocí maps.me jsem ještě neviděl.
Zatím se to IMHO projevuje jenom na poznámkách."

Nemohu souhlasit. Plusové body nelze MapsME upřít. To rozhodně ne. Ale nelze
se při tom nedívat na to, že ve své snaze získat nové informace jdou až za
rozumnou mez. Doplňování POI či opening_hours je jedna věc a druhá je ta,
když dají mase lidí do ruky nástroj na hromadné zasílání Notes, aniž by je
jakkoliv edukovali v tom, k čemu to je a k čemu není dobré. Ten rozvoj se,
pokud to oni nepřibrzdí, bude zvětšovat s popularitou aplikace...

Tedy navrhuji působit na MapsME, aby ten nástroj "přibrzdila". Ne omezením
toho nástroje (počet znaků zprávy atp.), ale nějakou edukací a zpětnou
vazbou. Jednu zpětnou vazbu můžeme dělat my přes Notes a trpělivě odpovídat
do těch Notes s doufáním, že si to v systémem zaslaném mailu přečtou. Ale
dalo by se to částečně řešit už na straně aplikace - např. formulář, který
"nedovolí" odeslat jen "co je blbě", ale i vyplněné políčko "jak je to
dobře". S vysvětlením, že ta první informace je nám obecně vzato dobrá, ale
ve velkém množství podobných hlášení vesrkze na prd...

Nebo ať přidají do Notes URL ke kliknutí "toto bylo na nic a bylo zahozeno"
a počítají "statistiky". Budeme jim při vyřizování Notes na to klikat. Když
bude mít někdo 3x víc Notes "na prd", tak dostane edukační mail... Atd.

vop