[Talk-cz] Vyhledavani v MHD

Marián Kyral mkyral na email.cz
Čtvrtek Březen 10 11:57:48 UTC 2016

Ahoj,
dal by se z toho udělat nějaký servis? Tedy, že bych se přes ajax zeptal
třeba na to, jaké linky na dané zastávce zastavují, jaké jsou zastávkové
jízdní řády, kdy pojede další autobus a kam. Tedy něco, co by se dalo
zaintegrovat do aktivní vrstvy na osmap.cz.

Případně později i nějaké pokročilejší hledání v jízdních řádech - přestupy
a pod.

Marián

---------- Původní zpráva ----------
Od: Pavel Machek <pavel na ucw.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 10. 3. 2016 12:44:24
Předmět: [Talk-cz] Vyhledavani v MHD

"AhoJ!

On Wed 2016-03-09 10:24:42, Jethro wrote:
> [...]
doprava_v_%C4%8CR#Prosba_o_pomoc_p.C5.99i_p.C5.99echodu_na_nov.C3.A9_zna.C
4.8Den.C3.AD>.
kalendare-pro-jizdni-rady-verejne-linkove-osobni-dopravy.htm>)

No, ja jsem kdysi nejake vyhledavani psal, je na timetab.sf.net .

Bohuzel tech formatu dat je docela dost, a konverze mezi nima nejsou
jednoduchy. ... a vyhledavani neni taky uplne med.

Otazka je, jaky je "zakladni" format dat. Ja mam vlastni, .tt, ale ma
nejaky omezeni. Dalsi popularni je gtfs. Pak je ceska republika... a
jeji silene formaty.

Umim castecne konvertovat gtfs do tt, a castecne cis do tt... a
vyhledavat v tt (rychle i kvalitne).

Dalsi moznost by samozrejme byla naimportovat data do osm a pak hledat
nad tim osm.... ale dost pochybuju ze aktualni system tagovani umi
vyjadrit veci jako "linka jede kazdy sudy utery mezi 1.10 a
15.11.". ... coz je mimochodem centralni problem tech formatu. (A pak
nevim jestli chcem mit v osm informace o vsech jednotlivych odjezdech.)

.tt umi na vyjadreni, kdy spoj jede, RLE komprimovanou bitmasku po
tydnech -- v tom se vyhledava snadno a umi to pomerne kompaktne zapsat
vetsinu rozumnych udaju.

Priklad .tt formatu je dole. Tohle je konverze z CIS.
Pavel

# 390090_1 ( tmp/1 1.11 )
06:05 ~ 0 Tábor,,aut.nádr.
~ 0 Tábor,,poliklinika
~ 0 Tábor,,Křižíkovo nám.
06:07 ~ 2 Tábor,,Nový ráj
~ 2 Tábor,,Písecké rozc.
06:11 ~ 3 Tábor,,nem.
06:12 ~ 4 Tábor,Klokoty,
06:14 6 Tábor,Všechov,
06:16 8 Balkova Lhota,,Výrec
Balkova Lhota,,
Radkov,,
Radkov,Paseka,
Balkova Lhota,,Černý Les
06:23 10 Balkova Lhota,,Knížata rozc.1.0
06:26 12 Jistebnice,Vlásenice,
12 Jistebnice,Vlásenice,Makov rozc.1.5
06:29 13 Jistebnice,Makov,Pazderna
Jistebnice,Makov,