[Talk-cz] Ne/mapovat stezky, ktere jsou znaceny jen "na papire"?

vrs na email.cz vrs na email.cz
Úterý Březen 22 09:26:44 UTC 2016

---------- Původní zpráva ----------
Od: Petr Vozdecký <vop na seznam.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 22. 3. 2016 7:40:39
Předmět: Re: [Talk-cz] Ne/mapovat stezky, ktere jsou znaceny jen "na
papire"?

"
Ahoj,

diky za názory. K jednotlivým reakcím:

1) v terénu se vyskytuje rada "stezek", které ne/mají ráz "naucných stezek",
nelze to od sebe rozlisit. Nektere zcela jiste naucne se tak nejmenuji
(nemaji v nazvu slovo "naucna" apod.) Vyrostlo jich jako houby po desti za
EU dotace, drtiva vetsina z nich NEMA ZNACENI a ma jen zastaveni (mapu trasy
jen nekdy treba na prvnim zastveni) a rozhodne se mistne kryji. Ted jsem byl
tusim u Drnovic (???) a kryla se tam nejaka mistni (obecni) "stezka" se
stezkou mikroregionu. Mam dojem ze podobnou vec jsem videl i v Brne u
Myslivny (je tam tusim Naucna stezkla lesnicka ale jeste i jina tabule jine
"stezky"). Presto ale ani jedna z nich nema v realu zadne znaceni.

2) napr. "stezka" v obore Holedna (Brno)
(http://openstreetmap.cz/#map=15/49.2009/16.5325&layers=kK) ma ca 10
zastaveni, ale ty rozhodne nejsou usporadany za sebou linerane a kdo je chce
vsechny projit, musi znat bud umisteni, nebo "mit mapu" (jako zde - mapa na
webu provozovatele(http://www.lesymb.cz/obj/278/obora_Holedna.jpg), na ktere
dokonce ani neni trasovani na jedno zastaveni namalovane). V realu mapovana
neni - zadne znacky na stromech. Kdyz se ale podivame na nasi mapu, ve ktere
je zaznacena (odkaz vyse), pak to pusobi vyhradne zmatecne - a) tolik
zelenych cest, ze vlastne nevim, kudy vede skutecna zelena KCT; b) v mape je
trasa stezky zduraznena vzitou terenni "znackou" (bily ctverec + zeleny
sikmy pasek), takze to uzivatele navadi k hledani teto znacky v terenu

"

Zdar, pokud neexistuje ani v terénu, ani na webu zřizovatele nic jako
lineární trasa (ani s odbočkami), tak bych ty cedule dal do relace, ale
neznačil jako type=route, ale použil nějaký jiný typ relace. V minulosti
jsem tam dal type=site, i když to taky úplně přesně neodpovídá:

OSM: http://www.openstreetmap.org/relation/4427236

oficiální stránky: http://www.visitliberec.eu/liebiegove/?view=tab&showmap=1

Honza