[Talk-cz] Rozcestníky-focení-ztráta dat-záchrana?

Karel Volný kavol na seznam.cz
Pondělí Květen 2 09:07:49 UTC 2016

zdravím,

bez ohledu na to, jaký software se na to pustí dál, zásadní věc je zkopírovat
kartu a pracovat pouze nad kopií (resp. kopiemi), aby se to nerozbilo ještě
víc

pro wokna neporadím, na linuxu něco jako `dd if=/dev/mmcblk0 of=kopie.img`
(pozn. výše uvedené zkopíruje celou kartu, nikoliv jenom partition, takže
potom na tom některé nástroje nemusí rozpoznat souborový systém; pro
zkopírování pouze příslušné partition použít mmcblk0p0 nebo mmcblk0p1, podle
toho jak je naformátovaná)

na vytažení souborů z neopravitelně rozpadeného souborového systému se mi
osvědčil `foremost`, ale to je většinou až poslední možnost, většinu
"neopravitelných" problémů zvládne triviálně `fsck`

K.