[Talk-cz] Dlaždice Metropolis

Mikoláš Štrajt strajt9 na seznam.cz
Sobota Květen 7 22:17:59 UTC 2016

Zdravím,
díky za zpětnou vazbu k dlaždicím Metropolis. V tomto mailu se pokusím
sepsat vaše postřehy a to, co  s tím hodlám dělat.

Nejprve ale trochu nakouknu do technického řešení: Mapu Metropolis renderuje
Mapbox Studio z vektorových dlaždic Mapbox Streets v7. To s sebou nese
výhody - mapa je předvařená na vykreslování, geometrie zjednodušena,
chaotické tagové schéma výrazně zjednodušeno a zlogičtěno, ale i podstatnou
nevýhodu - ve vektorových dlaždicích zkrátka není všechen obsah. Pro
dokumentaci obsahu vektorových dlaždic viz https://www.mapbox.com/vector-
tiles/mapbox-streets-v7/.

A teď můžu přejít ke konkrétním připomínkám:

> nekreslí se silniční tunely

určitě dodělám. Nevíte o nějakém renderu, který zobrazuje tunely hezkým nebo
neobvyklým způsobem?

> chybí tramvaje v Brně / trolejbusy jinde

Mapbox Streets v7 mají tramvajové koleje až od zoomu 16, proto musím mít
stranou pro tyto účely extra datovou sadu (vytaženou z OSM). Tu mám zatím
vygenerovanou jen pro Prahu. Zkusím ji vygenerovat pro celou ČR (nevím, zda
nenarazím na nějaký limit free verze).

> hodily by se autobusové/tramvajové zastávky, průběh linek

Pro zastávky platí informace v předchozím bodě.

Průběh linek by byl fajn, ale dělat ho nebudu. Třeba v Praze ho dost často
mění a byl by tak problém z aktualizací dat.

> nekreslí se plochy náměstí

Podobný problém mám u letišť. Prozkoumám jak (a zda) to jde v Mapbox Studiu
řešit.

> highway=path zobrazuješ výrazněji než highway=track, takže lesní pěšiny
jsou vůči zpěvněným lesním cestám vykresleny úplně opačně (pěšiny jako
tlustá a cesty jako tenká čárkovaná)

Mám jen pět druhů cest:

- hlavní silnice (žlutá barva)
- vedlejší silnice (bílá)
- chodníky/cyklostezky/cesty pro pěší (tenká bílá)
- lesní cesty (šedá čárkovaná čára)
- schodiště

S tím že při menším zoomu (14-) se hlavní silnice zúží a vedlejší se změní
na pohé šedé čáry. Pěší cesty se při zmenšení nezobrazují vůbec.

Nelíbí se mi tečkované pěšiny ve stylu mapniku, tečkování se dříve v
kartografii používalo např na zvýraznění hranice lesa. Též se mi nechce
používat samostanou šedou čáru.

Zkusím pro rozlišení mezi pěšinou a chodníkem vymyslet nějaké rozlišení,
podívám se do sbírky svých map. Otázka taky je, co půjde realizovat. Někdo
nějaký nápad?

> fotbalista se zobrazuje v rohu hřiště, ne ve středu

To proto, že jako body zobrazuju plochy. Zatím je schovám (respektive změním
na trávníky s šedým okrajem), než přijdu na lepší zobrazení

> nejsou názvy nákupních center

ač nemám nákupáky rád, jsou to dobré orientační body. Názvy přidám.

> velkoměsta stejným druhem písma jako malinké vesničky

upravím, zkusím sestavit nějaký systém odstupňování. Rád bych zachoval
rozlišování mezi samostatnou obcí a částí obce. Též přidám hranice obcí (a
částí obce).

> chybí jednosměrky

zkusím dodělat

> dálnice by se hodila zvýraznit.

otázka zní jak? Oranžová barva?

> závory a ploty me taky prijdou důležité

souhlas, dodělám

> vykreslovat man_made=bridge?

nejde jednoduše, nebudu dělat

> No a když jsme u toho, tak bych se přimlouval  (až se k tomu prokoušeš)
podporovat i další tagy, které mappeři ignorují jen proto, že je rendery
nevykreslují - např. trail_visibility (typicky stupnem svetlosti barvy cary)
a tracktype (doporucena provedeni na wiki). Je to primárně vhodnější
samozřejmě spíše do turistické mapy, ale ve městech to značně pomůže v
lesoparcích...

nejde jednoduše, nebudu dělat

> Ještě reakce k odkazované stránce [dokumentaci]:
> - máš tam chybu v URL v první větě
> - v sekci "Zobrazujeme" tipuji, že máš omylem u lesů a parků zmíněnou
modrou
> barvu místo zelené (na dvou místech)

jé, takový blbý chyby. Opraveno.

*  * *

Každopádně moc děkuju za zpětnou vazbu. Až budu mít vylepšení, ozvu se.

Mikoláš Štrajt / Severák