[Talk-cz] Tip na vhodny smartphone pro aktivity souvisejici s OSM - zejmena co se tyce kvality/presnosti GPS prijmu

- VlM - snc na email.cz
Úterý Květen 10 10:08:39 UTC 2016

Přidám zkušenost,
ani jsem netušil že můj firemní iPhone6 podporuje Glonass
používám k záznamu tracků OsmAnd a nadšený GPS přesností iPhonu moc nejsem.
Na otevřených místech, ve městech či za pěkného dne je to s vyjímkami ok i
na kole s mobilem v batohu ale potřebuju k mapování přesnost  i na lesních
cestách, v kopcích a tam je to značně horší. V takových místech s horším
příjmem přepínám Osmand do third-person view (či autonavigace?) kdy drží
přesnost podstatně lépe ale také roste spotřeba. Přesto, když se mobil po
chvíli uspí opět přesnost klesá a místo klikaté cesty je klidně rovná linka
do dalšího místa zapnutí mobilu. To mě nutí mít ho v exponovaných
nezmapovaných místech stále zapnutý! Tak nezbývalo než pořídit powerbanku
(Xiaomi 10.000mAh) ale stejně se poohlížím buď po kvalitnějším GPS modulu
nebo rovnou data loggeru. Zajímalo by mne jestli záznam trasy je na těchto
zařízeních lepší..
_____________
Vl.

---------- Původní zpráva ----------
Od: MatějCepl <mcepl na cepl.eu>
Komu: talk-cz na openstreetmap.org
Datum: 9. 5. 2016 13:24:50
Předmět: Re: [Talk-cz] Tip na vhodny smartphone pro aktivity souvisejici s

"On 2016-05-05, 22:59 GMT, Pavel Bokr wrote:
> mel bych dotaz na pripadne zkusenosti s chytrymi telefony pro
> aktivity souvisejici s OSM (OsmTracker, Mapillary,
> prilezitostne foto rozcestniku s GPS v exifu apod.). Mohu si
> vybrat telefon z nabidky Vodafonu v hodnote cca necelych
> 7000,- (subsidy k ramcovce) a uvital bych pripadny tip na
> nejaky vhodny telefon (pripadne i tip jaky vhodny neni pokud
> ma nekdo zkusenost).

Já se musím přiznat, že mám pocit, že ve vývoji smartphonů jsme
se dostali do stadia, kdy poměr cena / výkon radikálně posunuje
optimální telefon někam k levnějším modelům. Ano, iPhone za
dvacet litrů nebo nejnovější Samsung za patnáct mají určitě
nějaké výhody, ale nejsem si skutečně že rozdíl ceny
ospravedlňuje jejich koupi oproti třeba Nexusu 5, který je
kdykoli k doptání (nový) na aukro.cz za nějakých čtyři pět
tisíc. Koupil jsem v průběhu posledního půl roku tři a musím
říci, že jsem dosti spokojen (s posledním stabilním
CyanogenModem).

Co se týče navigace, tak obsahuje GPS i GLONASS a funguje
s OSMAndem jako velice slušný navigátor. Nějak se nemůžu
přesvědčit, že cokoli co nabízejí modernější a lepší (a dražší)
telefony ospravedlňuje vydání dalších peněz.

Hezký den,

Matěj

--
https://matej.ceplovi.cz/blog/, Jabber: mcepl na ceplovi.cz
GPG Finger: 3C76 A027 CA45 AD70 98B5 BC1D 7920 5802 880B C9D8

I didn't attend the funeral, but I sent a nice letter saying
I approved of it.
-- Mark Twain