[Talk-cz] Rozhovor s předsedou Rady značení KČT

jzvc jzvc na tpfree.net
Pondělí Listopad 14 18:43:58 UTC 2016

Dne 14.11.2016 v 14:08 Marián Kyral napsal(a):
> [...]
> cestovní náklady a poskytujeme i příspěvek na pracovní oblečení. V celé
> republice stojí obnova turistického značení asi 14,5 milionu korun
> ročně. Zhruba polovinu hradí Ministerstvo pro místní rozvoj a další
> polovinu jednotlivé kraje. Jednou jsme spočítali, že kdyby naši
> značkaři, kteří stráví ročně svou prací asi 75 tisíc hodin, dostávali
> průměrnou mzdu, vyšla by naše činnost navíc na dalších 10,5 milionu
> korun. Ale jak jsem již řekl, obecně je tato práce bez nároku na mzdu, a
> je proto úžasné, že o ni má stále tolik lidí zájem.

Ehm ... rekneme, ze podle wiki maji 80kkm tras (coz mi teda prijde
vyrazne nadsazene). Rozhodne je neobnovujou kazdororocne, ale i kdyby
kompletne preznacili rekneme 1/4 rocne (coz je taky naprosty scifi) ...
tzn 20kkm ... A rekneme, ze 1/2 penez zbouchaji na rozcestniky (a ty
prispevky) ...

tak to vychazi 360Kc/km. Jako nevim ale i kdyby kazdych 10m byla znacka,
jako ze neni, tak neverim tomu, ze ta trocha barvy stoji tolik.

Navic pry barvy nakupuji primo od vyrobce.

Z 1kg barvy se da natrit rekneme (a opet prehanim = urcite vic) 5m2, ta
znacka ma setinu metru, takze z kila barvy zcela jiste udelaj 500
znacek. Takze po 10m oznackujou 5km.

16 000kg barev ... x 100Kc (protoze vic kilo od vyrobce zcela jiste
nestoji, spis jeste min) ... 1M6. A kde je ten zbytek?

Kolipa si asi sefstvo (prave z tehle penez) vyplaci ... a kolik se
utrati za vsemozna "vyjezdni zasedani" ...

BTW: Jinak bych naprosto s klidem k veskerym jejich materialum
pristupoval presne stejne jako k materialum statni spravy, vsak je to z
dani placeno.