[Talk-cz] RFmap (mapování vysílačů)

r00t r00t na r00t.cz
Neděle Říjen 2 00:22:01 UTC 2016

Ahoj,

> Tak jsem v pátek nadhodil první verzi té mapy vysílačů čerpající z OSM.
> Viz http://rfmap.svita.cz
To je dobre ze na tom pracujes, mapa co zobrazuje ruzne vysilace se bude
hodit. Az se vychytaji nejake zasadni chyby tak bych ten odkaz dal do toho
proposalu.

Opet jsem zmapoval par dalsich vysilacu:
(FM radio ze Zizkova, AM Zbraslav, NDB majaky pro Ruzyn a Kbely, DGPS Obristvi)
http://www.openstreetmap.org/changeset/42572698

Taky jsem narazil na pekny prehled od Ceskych radiokomunikaci:
https://www.radiokomunikace.cz/prehled-fm-rozhlasovych-vysilacu

Na rozdil od CTU maji ty polohy skoro spravne, ale nejaky automaticky import
bych urcite nedelal. Spis je to dobry zdroj informaci. Ale chtelo by to si
ujasnit jak je to s licenci a co vsechno jde takhle z webu opsat:

Zatim jsem vsechny signaly pred zanesenim do mapy naladil a overil si vsechny
parametry, pripadne u anten mam jejich fotky, takze jsem zadne externi data
nepouzil. Takhle ale tezko zmapujeme celou CR...

Takze otazka je jestli pokud vim o nejakem vysilaci (napr. televize, radia) a
treba vim na jake frekvenci vysila ale nevim polarizaci a vykon, muzu tyhle
udaje ziskat z webu radiokomunikaci? Nebo je na to potreba mit od nich extra
povoleni?
Prijde mi to podobne jako kdyz mapuju hospodu a podivam se na jejich web kde
najdu treba oteviraci dobu... tedy by se to nijak extra resit nemuselo.

JH