[Talk-cz] Brno - otevřená data (zápis z kontaktní schůzky)

Miroslav Suchý miroslav na suchy.cz
Neděle Říjen 9 09:08:03 UTC 2016

Ahoj,
minulý týden jsme se sešli ze zástupci Brna. Za OSM jsem tam byl já, Vop
a Láďa Nešněra. Za město tam byla paní Komárková a jedna její kolegyne
(jméno jsem trapně zapoměl). A pan Vranka z T-map, kteří dělají mapové
věci pro Brno.

Byla to první kontaktní schůzka, kde jsme si vyjasnili co kdo dělá a že
bychom rádi spolupracovali. Brno je velmi vstřícné otevírání dat a
dokonce jim nebyla ani cizí myšlenka, že pro nekritická data by mohlo
OSM být primární databází. A pro ostatní data by rádi spolupracovali na
importu dat do OSM.

Na druhou stranu - na magistrátě jsou obvykle lidi co mají klasický
GISový původ, takže jsou jim cizí node, cesta a relace z OSM, takže by
byli rádi za nějakou přednášku (ideálně v pracovních hodinách). To jsem
slíbil, že bych mohl nachystat (pokud se chce někdo přidat, tak mi řekněte).

Těch věcí, co by šlo z Brna importovat do OSM je až příliš, takže jsme
se rozešli s tím, že paní Morávková vybere jeden až tři projekty s
kterými bychom mohli začít.

Dále se Brno tvářilo vstřícně k pořádání mapovacích párty. Pokud by
někdo chtěl něco v Brně zmapovat a uspořádat hackaton nebo podobnou
akci, tak by Brno mohlo nějak vypomoci.

Pokud někoho zajímají open data v Brně a rád by pracoval na importech do
OSM, tak se prosím ozvěte buď Vopovi, mě nebo Láďovi Nešněrovi a buď vás
na některou z dalších schuzek vezmeme, nebo vám zprostředkujeme kontakt
s magistrátem Brna.

Mirek Suchý