[Talk-cz] LinuxDays 2016 - závěrečná zpráva ;-)

Marián Kyral mkyral na email.cz
Neděle Říjen 9 19:08:18 UTC 2016

Ahoj,
Tak jsem se tento víkend zúčastnil akce LinuxDays 2016. Měl jsem tam dvě
přednášky, obě v neděli, takže jsem měl celou sobotu na to zjistit, jak to
tam chodí.

V neděli jsem měl nejprve přednášku "OpenStreetMap včera, dnes a zítra". Ta
moc lidí nezaujala - přišlo jich jen pár a některé jsem historií úspěšně
uspával :-( Navíc jsem si ukousl moc velké sousto. Někde v polovině mi došel
čas. Nicméně následně bylo několik zajímavých dotazů a dokonce jsme byli
následně vyhnáni na chodbu. Z téhle přednášky záznam nebude.

Druhá přednáška o openstreetmap.cz byla odpoledne, účast byla větší a byl
pořizován záznam. Snažil jsem se naše stránky představit a získat další
programátory, kteří by pomohli s vývojem. Tady jsem sice skončil načas, ale
zase mně zklamala technika, živá ukázka stránek nebyla vidět na projektoru a
nevěděl jsem, co s tím. Takže jsem to odříkal dle slide, ale živá ukázka
aktivní vrstvy by byla bývala lepší. Nicméně i tak bylo několik dotazů a
diskuze se následně přenesla i do kuloárů.

Docela mne překvapilo, že se lidi stále ptají, jak tu mapu vlastně
editujeme. Jsem myslel že už to každý ví :-D
Takže námět třeba na příště, udělat nějakou přednášku o způsobech editace -
iD, JOSM/Merkaartor, Maps.Me a web aka wheelmap.org. Taky by možná měl
úspěch nějaký workshop jak editovat.

A možná by asi nebyl ani špatný nápad mít tam nějaký stánek propagující OSM.
Nějaké nálepky, letáčky, příklady papírových map, nějaké počítače s běžícími
stránkami openstreetmap.cz nebo monitor, kde se budou promítat různé rendery
OSM a třeba další služby postavené nad OSM. A ještě mně napadá zřídit nějaký
helpdesk, kde by si mohli kolemjdoucí třeba nahlásit nějaký problém v OSM a
my bychom to rovnou opravili.

Akorát je jasné, že sám to dělat nemůžu, takže by to chtělo nějaké parťáky/
parťačky a taky to nebude zadarmo. A nevím, jestli by si někdo koupil tričko
nebo něco jiného s motivem OSM aby se to následně zaplatilo.

BTW, jak je to vlastně s komerčním prodejem předmětů s logem OSM?

Tak zatím vše, nějak moc jsem se rozepsal :-D