[Talk-cz] Import Dibavod - potok: správně strouhy nebo vodní toky pod zemí

majka majka.zem+talk na gmail.com
Úterý Září 13 14:26:51 UTC 2016

V okolí jsem narazila na mapě na několik "potoků", které se tam dostaly
importem Dibavod. Nejedná se o potoky jako takové, dokonce ani o potůčky,
ale podle spíš o strouhy - povrchová koryta vyložená betonovými dílci
sloužící historicky k odvodu dešťové vody do potoka, rybníka nebo jen na
louku ke vsáknutí. Navíc některé nejsou nikde připojené na jiné vodní
cesty, začínají i končí na poli či na louce.
Na několika místech se na mapě kříží s novými silnicemi a přeložkami, které
jdou po nižších náspech (max. 2-3 m) s tím, že jsem ještě nezkoumala zda a
jak jsou tu vedené pod silničním tělesem. Vodou se plní jen při dešti.

Co s tím? Zatím jsem 3 nejblížší, kde to jednoznačně na povrchu není žádný
tok, změnila na waterway:drain + intermittent=yes  a nechávám to křížení se
silnicí a začátek a konec v prostoru.

Podobný případ je několik toků, které nejsou vidět na povrchu, ale podle
základní mapy nebo Zabagedu vedou pod zemí. Nechat jak je? Opravit? A jakým
způsobem?

Příkladem je https://openstreetmap.cz/#map=17/48.99816/14.50011, kdy potok
vedoucí od Světlíků je vedený od křížení se silnicí 634 pod zemí - dokonce
podle ZM jinudy, tedy pod tou budovou (skladem), až na západní stranu
kruhového objezdu, kde je napojený na potoky vedené do Nemanického rybníka.

Díky za radu.
Majka