[Talk-cz] Cizojazyčná jména

Matěj Cepl mcepl na cepl.eu
Sobota Září 24 22:12:35 UTC 2016

On 2016-09-24, 21:16 GMT, Pavel Machek wrote:

> Cinsky nazev ma co delat v Praze... co Te vede k nazoru ze ne?

Přečti si tu wiki … zcela zjevně vícejazyčné názvy jsou míněny
pro situace, kdy je vícejazyčnost daná situací v dané lokalitě
(Valonové - Vlámové, Furlánsko a Bretaň s lokální minoritou,
atp.), situace která se alespoň minimálně blíží tomu, že třeba
názvy ulic jsou označovány vícejazyčnými cedulemi (kdyby tehdy
existovala OSM, tak Protektorát Böhmen und Mähren).

Vím, že náš pan prezident se snaží velice intenzivně lézt do
některých částí těla Číně, ale ještě na tom nejsme tak, že
bychom někde měli vícejazyčné čínsko-české nebo rusko-české
cedule (nejblíže jsme tomu snad v Karlových Varech, i když i tam
to teď podle všeho přestává). Bohužel německou menšinu jsme ze
země vyhnali, takže nepřipadá v úvahu, že bychom měli někde
oblasti, kde by byla významná národní menšina. Možná bychom
v Chánově & spol. měli zavést rómské cedule, ale k tomu ještě
také nedošlo.

Na druhou stranu, uznávám a uznal jsem to jinde, že asi je to
více práce nežli je záhodno s minimálními zisky úspory místa, tak
se na to vykašlu. Ale myslím si, že si tady natahujeme pravidla
někam, kam to opravdu nebylom míněno.

Matěj

--
https://matej.ceplovi.cz/blog/, Jabber: mcepl na ceplovi.cz
GPG Finger: 3C76 A027 CA45 AD70 98B5  BC1D 7920 5802 880B C9D8

I know of no country in which there is so little independence of
mind and real freedom of discussion as in America.
    -- Alexis de Tocqueville