[Talk-cz] Pražské OSM setkání - výstupy

gorn osm na kub.cz
Úterý Duben 4 12:41:22 UTC 2017

Já jsem iniciátor stížnosti na nevyužívání notes, tak se přidám to co
tady nezaznělo. Osobně mám podobný přístup jako Majka, s tím že to má
určitá "Pražská specifika".

Já osobně vnímám poznámky(notes) jako skvělý nástroj pro komunikaci s
"aktivní veřejností". Vždy se snažím dát šanci tomu člověku se více
zapojit. Jako Majka mám podobné zkušenosti a v podstatě reakci
neočekávám, ale když nastane, tak to beru jako bonus a příležitost k
evangelizaci ;)

Když někomu OSM ukazuju a zdá se že by i přispěl, VŽDYCKY mu ukazuju
poznámky. Pro lidi je to pochopitelný a jednoduchý. Osobně přes OsmAnd
taky občas píšu v terénu poznámky. Je to rychlý a má to hodnotu (do
textu dám survey informaci, vše ostatní se dá udělat bez přítomnosti na
místě).

Stejně nahlížím na maps.me (mimochodem skvělá aplikace pro většinu
(netechnických) uživatelů OSM - doporučuju většině). Je to zdroj
neumělé, ale adekvátní informace. Šum není tak veliký jak se zdá a dá se
řešit v řádu sekund ("tetičky a spol"). Většina čínských a korejských
poznámek v Praze je návrh na alternativní název v jejich jazyce.
Přeložím si je v translátoru a pokud to dává trochu smysl dám to do
name:zh a podobných. Beru to tak, že jestli turisti tam ty poznámky
dávaj, tak to asi je pro ně podstatný.

Aby uživatelé nevnímali OSM jen jako "další mapy" ale něco jiného musí
vidět rozdíl. A jeden z dobře komunikovatelných rozdílů může být že ty
mapy jsou živé a že do nich mohou snadno přispívat.

A na závěr - abi v Praze těch poznámek není moc. Sám jsem za dvě hodiny
pětinu z nich uzavřel z tepla svého domova. Pokud mi někdo pomůže,
myslím, že můžeme Prahu "vyčistit" a nechat tam pouze ty poznámky, kam
to chce fakt zajet. A třeba tam i zajet.

gorn