[Talk-cz] Žádost o svolení k použití katastrálních map

Jan Macura macurajan na gmail.com
Pondělí Duben 24 16:28:12 UTC 2017

Ahoj,

obkreslovat KM v Česku nám umožňuje především autorský zákon v jeho §2a
<https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-121#p2>) "Předmětem práva autorského
je dílo (...), které je jedinečným výsledkem tvůrčí činnosti autora".
A KM není "jedinečným výsledkem tvůrčí činnosti autora", ale výsledkem
úředně a závazně daných postupů.

Podtrženo je to navíc ještě §3a aut. zákona, kde se říká "Ochrana podle
práva autorského se nevztahuje na úřední dílo, jímž je (...) veřejně
přístupný rejstřík ...", což souhlasí s vymezením katastru nemovitostí v
katastrálním zákoně (§1a <https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2013-256#p1>): "
Katastr nemovitostí (...) je veřejný seznam".

Takže navrhuji hledat bosenské ekvivalenty v jejich zákonech...

H.