[Talk-cz] WeeklyOSM CZ 367

Mikoláš Štrajt strajt9 na seznam.cz
Pátek Srpen 18 09:03:11 UTC 2017

---------- Původní e-mail ----------
Od: Pavel Machek <pavel na ucw.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz na openstreetmap.org>
Datum: 18. 8. 2017 0:49:20
Předmět: Re: [Talk-cz] WeeklyOSM CZ 367
"On Wed 2017-08-16 08:13:12, Tom Ka wrote:
> Ahoj, je dostupné vydání 367 týdeníku WeeklyOSM:
>
> http://www.weeklyosm.eu/cz/archives/9326
>
> * Ferrata nebo jen řetěz?
> * Vandal v Prešově.
> * Pravidla cest v Africe.

Uprimne me tam nektere napady toho HOT projektu celkem (dost)
desi. Jako "dokreslime cesty nekam kde nejsou abychom meli spojenou
sit pro routovani" a "nebudeme kreslit vsechny cesty co jsou ve
skutecnosti, aby to mape vypadalo hezcejc".
"

Ve Weekly zmiňují "virtuální cesty na polopouštích" a virtuální cesty skrz
vesnice (kde se více méně chodí volně).

To mi trochu připomíná tři podobné situace:

- virtuální cestu pro vedení turistické značky skrz parkoviště (zmiňováno
zde v talk-cz)

- pěšinu u nás ve vesnici vedoucí přes pole, která v době vzrostlé řepky
totálně neprůchodná - nakonec jsem jí přidal - https://www.openstreetmap.
org/way/516566432

- jednu australskou železnici, která je v období dešťů zaplavená - viz
https://www.reflex.cz/clanek/lide-a-zeme/80886/vlaky-a-vlacky-po-australii-a
-novem-zelandu-ponorkou-australskymi-tropy.html (https://www.openstreetmap.
org/#map=15/-17.6769/141.0828)

IMHO je to pořád ten samý koncept - cesta která se používá jen podle
potřeby/situace.

U těhle věcí je to asi hlavně otázka užitečnosti. Jde o to sdělit, že je zde
možnost cesty, byť není na první pohled patrná nebo není dostupná po celý
rok.

Hodilo by se mít nějaké tagy "tohle nekresli" (virtuální cesty pro router
zmíněné ve Weekly) a "tohle neroutuj" (ta moje pěšina přes řepku :-D).
Nemáme něco takového?

"Podle me reseni je vyznacovat plochy "tady vsude se da projit". Ve
mestech je to namesti, pro houbare je to vysokej/snadno pruchodnej les...

Pavel
(cesky, pictures) http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/
blog.html