[Talk-cz] České názvy v Banátu

Mikoláš Štrajt strajt9 na seznam.cz
Neděle Srpen 27 10:29:57 UTC 2017

Zdar,
narazil jsem na na článek[1] o festivalu v české vesnici Eibentál v
rumunském Banátu. Chtěl jsem jí pak najít na mapy.cz a ejhle - ono to nešlo.
Když jsem jí pak našel v datech OSM[2], zjistil jsem proč - někdo jí dal
název "Tisové údolí".

Proto mám dotaz do pléna: Jak moc se ten název doopravdy používá?

Na mě to působí totiž spíš jako překlad do češtiny/historický název, protože
třeba i server Banat.cz[3] tuto vesnici jmenuje jako Eibeintál (případně
Jeventál).

Nechci to opravdovat sám, protože jsem tam nikdy nebyl, tak doufám že se
ozve někdo, kdo má větší znalost místa.

[1] - https://www.respekt.cz/externi-hlasy/paralelni-polis-na-ceste-do-
banatu
[2] - http://www.openstreetmap.org/node/290083162