[Talk-cz] Data z magistratu Brna - poštovní schránky

majka majka.zem+talk na gmail.com
Úterý Únor 7 12:20:03 UTC 2017

Tak jsem udělala pokus v Českých Budějovicích, podle mě docela úspěšný.

Schránky samotné identifikaci mají (předpokládám že podle depa které
vybírá). Na schránce je štítek s číslem, označením depa, telefonem a
dobou výběru.

Takže můj konkrétní postup:
- hodit to do tabulky ty údaje České pošty
- přidat sloupec, upravit v něm adresu do rozumného tvaru (ulice +
číslo, město), upravit zbytek do formy vhodné pro načtení do JOSM
(tedy upravit čas výběru, přidat poznámku...)
- nechat projet geokódováním, přidat zpět do tabulky lat a lon; u
schránek určených křižovatkou jsem pozici nabrala z mapy ručně
doprostřed křižovatky
- stáhnout zmapované schránky z overpass turbo, otevřít v JOSM
- ty "moje" otevřít v nové vrstvě, zkontrolovat proti již zmapovaným,
případně posunout pozici v téhle vrstvě
- volitelně: prohledat zbytek v google nebo seznam mapách, případně si
vzpomenout, že o okolo některých schránek chodím či jezdím, jen je
nevnímám, a upravit v tabulce pozici podle domu / křižovatky / ...
- vyexportovat jako gpx
- načíst do mobilu (osmand) jako body zájmu
- v polední pauze oběhnout cca 10 nejbližších schránek, mimo jiné
najít na místě i jednu určenou přesností cca 100 m, vyfotit + geotag
- a na závěr zopakovat načtení tabulky + fotek do JOSM, naposledy
zkontrolovat pozici, a tentokrát už i poslat schránky bez problému
určené do OSM dat

Z celých Českých Budějovic jsem drobnější problém měla u 3 schránek /
u jedné původní přesnost určení cca 100m, dohledáno bez problémů na
místě na první dobrou, na zdi hned vedle vchodu, další dvě určené
poměrně velkou budovou budu muset dojít obhlídnout, to místo zas tak
dobře neznám.

Předpokládám, že i v Brně by to mělo jít obdobně - tedy dát schránkám
interní ID, naházet je na přibližnou polohu, dát k dispozici buďto
jako json a/nebo gpx a vyrazit na lov. Je mi jasné, že Brno je jaksi
větší, ale zase tam mapuje víc lidí.
Je to teď docela vhodná doba, o víkendu jsem procházela okolí a na
turistické trasy to jednoznačně nebylo - v lese na pěšině těsně nad
strží led, na polní cestě voda nad kotníky a bahno. Schránky se
většinou dají projít po asfaltu a chodnících :) Pokud fotit, tak ty
štítky, a vymyslet jak čísla dát do Ref (jen číslo schránky x depo +
číslo schránky ), případně jestli místo provozovatele Česká pošta dát
i to depo.

A poznámka na okraj - netuším, jak dobře má Brno zmapované kontejnery
na tříděný odpad - ale moje zkušenost je, že obvykle bývají poblíž,
stejně jako telefonní budky. Takže nezapomínat zmapovat i tohle, pokud
už není...

Majka