[Talk-cz] OSM pivo Praha - zápis

Jan Martinec jan na martinec.name
Středa Leden 4 10:21:45 UTC 2017

Ten walk je bezva, to se mi líbí :)
(Má to nějaký dostupný API? Tohle by se mi moc líbilo si přepsat jako
jednu z navigací v Locusu)

Dne 01/04/17 v 10:02 Jakub Sýkora napsal(a):
> K [6]: http://walk.bezva.org/ by se mi strašně moc líbilo, kdyby to
> umělo v případě, že je potřeba přejít přes silnici a přechod je dál než
> 50m, aby to kroslo rovnou mimo přechod (aspoň residential a tertiary
> třeba). Ale tuším, že to bude algoritmicky složité. Resp. kdyby byla
> možnost jít i tam, kde není explicitně zmapovaná cesta, ale dá se
> předpokládat, že se tam dá jít. Tedy třeba přejít z chodníku, který je
> metr od silnice na tu silnici. Možná by se to dalo řešit nějakým
> preprocesorem dat, který by tam ty spojky nabouchal - třeba aspoň v
> [...]

Takhle usuzovat z 2D dat na pěší průchodnost (i u zdravého jedince bez
kočárku) je dost zrádná disciplína - třeba u modřanskýho kruháku je
takový nepřechod 1. kvalitní způsob, jak spáchat sebevraždu (sice je to
tertiary, ale v praxi tam jezdí hustý provoz 70), a 2. i kdyby tam nebyl
provoz, tak východní chodník je sice v [X,Y] blízko silnice, ale v
[X,Y,Z] už ne (IIRC silnice klesá do zářezu a chodník ne) - a tahle data
v OSM nejsou.

http://www.openstreetmap.org/directions?engine=mapzen_foot&route=50.01534%2C14.41688%3B50.01656%2C14.41187#map=18/50.01524/14.41467

> Co by bylo ale jednodušší a co často v podobných plánovačích nejde
> eliminovat jsou schody - ať s kočárem, dětmi na odrážedle nebo vozíkem
> jsou to strašné blockery.

Zase to má špecifiká - lze vzít v úvahu
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:ramp , kde v Praze ramp=yes
obvykle znamená kočárkovou. (U kočáru asi nemá cenu hledat
http://taginfo.openstreetmap.cz/keys/?key=stroller#map , když se používá
celkem 12x.) A o chytácích typu "guerillový můstek, s kočárem nebo
vozíkem neprůjezdný" už vůbec nemluvě.

Každopádně je to moc pěkný nástroj, díky za něj.

HPM