[Talk-cz] Nedělitelná mezera v OSM datech

Lukáš Karas lukas.karas na centrum.cz
Úterý Leden 17 07:45:48 UTC 2017

Ahoj, o víkendu autor OSM Scout knihovny přidal užitečnou funkcionalitu
 - zalamování dlouhých popisků do více řádků. Dle očekávání se ale názvy
zalamují v místech kde vykreslovací engine uzná za vhodné, nikoliv tam kde
je to správně (předložky zůstávají na konci řádku), například:

Libčice nad
  Vltavou

 Týnec nad
  Sázavou

Tam lze "nad" na konci řádku ještě tolerovat i když mě osobně se nelibí,
ale u "u":

Nová ves u
 Chýnova

Je to typograficky špatně. Stejným neduhem trpí i Mapnik.

Moje otázka zní, zda-li je žádoucí do OSM přidávat na taková místa nedělitelné
mezery (v xml " ", unicode znak U+00A0) a existuje na to nějaký postup
jak to provést hromadně? Poradí si s tím běžné editory? Neztratí se ta mezera
při první editaci?

Pokud i s nedělitelnou mezerou to renderer zalomí špatně, je potřeba opravit
renderer, ale bez ní nemá prostě šanci cokoliv hádat...

Lukáš