[Talk-cz] Nedělitelná mezera v OSM datech

Mikoláš Štrajt strajt9 na seznam.cz
Čtvrtek Leden 19 08:11:59 UTC 2017

"

" > Zalamování řádek, dělení slov, skloňování a časování ať je záležitostí
> zpracování dat, ne jejich uložení.

skutečně toto vše? - takže bychom vlastně neměli mít "Libčice nad Vltavou"
ale
"Libčice nad Vltava"? :-)

"

Heh, napsal jsem to moc obecně :-) Jasně, že v našem případě "Libčice nad
Vltavou", ale tahle diskuse ("zaveďme do slov nedělitelné mezery, protože to
ulehčí zpracování") by taky mohla vést k tomu, že zavedeme tagy name:genitiv
="Libčic nad Vltavou", name:dativ="Libčicím nad Vltavou", atd. protože
"routovací enginy nabízejí uživateli i textový popis cesty a tohle jim
ulehčí práci". A to už bychom v OSM opravdu mít neměli ;-)

"

Fun fact:

RUIAN už skloňování názvů obcí ve své databázi má. V exportu je to v položce
obi:MluvnickeCharakteristiky.

Např:

<obi:MluvnickeCharakteristiky><com:Pad2>Žiželic</com:Pad2><com:Pad3>
Žiželicím</com:Pad3><com:Pad4>Žiželice</com:Pad4><com:Pad6>Žiželicích</com:
Pad6><com:Pad7>Žiželicemi</com:Pad7></obi:MluvnickeCharakteristiky>

Dokonce jsem to už viděl používané - někdo generoval nápisy na trička "Jsem
z XY".

* * *

Jinak ale souhlasím s myšlenkou, že nedělitelná mezera není obsah ale forma,
tudíž nemá v DB co dělat.

--

Mikoláš Štrajt / Severák / http://severak.svita.cz/