[Talk-cz] Fwd: úprava mapy

Karel Volný kavol na seznam.cz
Úterý Červenec 11 09:30:39 UTC 2017

zdar,

> OT: viz třeba Cesta česko-polského přátelství
> <https://cs.wikipedia.org/wiki/Cesta_%C4%8Desko-polsk%C3%A9ho_p%C5%99%C3%A1t
> elstv%C3%AD>, která vede výhradně po hranici

domnívám se, že obecně pohyb po hranici a v její těsné blízkosti(*) za
překročení hranice považován není

(*) story z dob železné opony mluví tuším o 50 metrech, do kterých měli vojáci
dovoleno dojít si pro uprchlíka, pokud by při tom nebyli ve střetu s druhou
stranou, jenom přelézt dráty nestačilo ... ale je to JPP u piva, neručím, že
jsem si to nedomotal

z Jáchymova odkazu:

(1) Hranice lze překračovat za podmínek stanovených ... mezinárodní smlouvou,
jíž je Česká republika vázána, 3)

3) Například Dohoda mezi vládou České republiky a vládou Polské republiky o
hraničních přechodech, přechodech na turistických stezkách protínajících
státní hranice a zásadách překračování státních hranic mimo hraniční přechody

- takže konkrétně tato trasa určitě řešena je (nebo budeme ve Sbírce
dohledávat příslušnou Dohodu, abychom věděli, že _určitě_)?

no, v rámci těch mezinárodních smluv jsme přistoupili k Schengenu, kde je něco
takového, že omezení na hraniční přechody neplatí pro obyvatele příhraničních
obcí, a že vlastní občané se uvnitř nekontrolují - co se nekontroluje, těžko
postihovat, ale přeci jen je tu jistý rozdíl mezi "dovoleno" a "nepostihováno"

vpodstatě dost podrobné informace o režimech překonání hranic jde najít ve
Sdělení č. 373/2008 Sb., kde zjistíš, že ty turistické stezky v seznamu
přechodů jsou

náhodně jsem si vybral nějakou značku, kouknul na hranici:

https://www.openstreetmap.org/node/548944770

a ve zmíněném Sdělení vidím "Česká brána - Neu Hartau" jako číslo 3 na
turistických stezkách v hlavě IV. Státní hranice se Spolkovou republikou
Německo ...

ovšem nevím, co tady řešíme, když 200 m od kešky je normální silniční hraniční
přechod Rožany - Sohland :-)

K.