[Talk-cz] JOSM a změny popisu - TL;DR: nezavírat changesety automaticky (Was: Dlouhá stoka a pěšina kolem ní)

Marián Kyral mkyral na email.cz
Středa Červenec 12 10:07:59 UTC 2017

---------- Původní e-mail ----------
Od: Jan Martinec <jan na martinec.name>
Komu: talk-cz na openstreetmap.org
Datum: 12. 7. 2017 10:51:08
Předmět: [Talk-cz] JOSM a změny popisu - TL;DR: nezavírat changesety
"On 07/12/17 09:28, Marián Kyral wrote:
> BTW: je docela škoda, že popis změn datové sady nejde nějak dodatečně
upravit.
> Ono i mistr tesař se někdy utne a pak by se to hodilo.
>
> Marián

Ahoj,

popis jde upravit poměrně snadno: při uploadu z JOSM na tabu changesetů
*odzaškrtnout "po nahrání uzavřít changeset"*; je to ten třetí tab, a
zaškrtávátko je na něm jen jedno:
https://osm.piskvor.org/josm/open-cs.png
(na screenshotu už je odzaškrtnutý, JOSM si stav checkboxu při dalších
uploadech pamatuje)

S tímhle _vypnutým_ se changeset po uploadu neuzavře, což znamená, že do
něj jde ještě hodinu uploadovat (viz ten výběr na screenshotu - JOSM si
to v rámci jednoho sezení pamatuje, pokud ho mezitím otevřete a zavřete,
je vždycky vidět jako Otevřený ve vlastních changesetech v Changeset
Manageru (Ctrl+Alt+C)). Pokud něco uploadnete, ta doba se prodlouží zase
o hodinu od posledního, maximálně na 1 den; jinak si ho zavře db sama.
Otevřený changeset se dá zavřít i ručně, je na to v Changeset Manageru
čudlík. Pokud to je snazší jako schéma:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/File:OSM_API0.6_Changeset_successful_
creation_V0.1.png

No a v rámci toho nového uploadu můžete mimo jiné změnit popis changesetu:
https://osm.piskvor.org/josm/typo.png
https://osm.piskvor.org/josm/typo-fixed.png

Má to jisté úskalí, totiž že musíte dávat pozor při uploadu, jestli
vytváříte novou sadu změn nebo ne - pokud něco uploadnete, zapomenete,
že máte pořád otevřený changeset, začnete dělat na něčem jiném a pak to
uploadnete, může se vám stát, že uploadnete dva nesouvisející edity do
jednoho changesetu. JOSM vás sice v tom dialogu varuje, že bude nahrávat
do existujícího changesetu, ale uživatelé nečtou (ověřeno na sobě ;)).
Tomu se dá předejít ostražitostí, nebo ručním zavíráním CS (alespoň u mě
to výrazně omezilo ten oh-shit-moment, kdy něco uploadnete a v tu chvíli
vidíte, že je tam něco blbě).
"

Akorát, že když se mi to stalo posledně, tak jsem na to přišel až druhý den.
To by mi tenhle postup moc nepomohl.